75 éve voltak a múzeumban

Új dinoszauruszfajokat azonosítottak múzeumi fosszíliákból

"Úgy hittük, hogy már felfedeztük az összes egykoron létező dinoszaurusz fajt, de csak a felszínt kapargattuk."

2014.11.27 03:30MTI
freedigitalphotos.net/domden

Két új, szarvval rendelkező dinoszauruszfajt azonosított múzeumi fosszíliákból egy brit kutató - írja a BBC.

Nick Longrich, a Bath-i Egyetem kutatója olyan fosszíliákat vizsgált, amelyek 75 éve vannak egy kanadai múzeum birtokában, és eddig egy másik dinoszauruszfaj maradványaiként tartották őket számon.

A tudós szerint a fosszíliák a Pentaceratopsok egy új fajához tartozhatnak, amelynek egyes maradványait már korábban megtalálták az Egyesült Államok délnyugati részén.

A Pentaceratopsok a szintén növényevő, jellegzetes szarváról ismert Triceratops rokonai voltak. Az új faj a kutatótól a Pentaceratops aquilonius nevet kapta. A növényevő dinoszaurusz bivalyméretű lehetett és 75 millió évvel ezelőtt élt.

Nick Longrich más maradványokat is tanulmányozott, amelyek szerinte a Utah államban feltárt díszes koponyájú Kosmoceratopsok közé tartozó, egy eddig szintén ismeretlen faj példányaihoz köthetőek. "Úgy hittük, hogy már felfedeztük az összes egykoron létező dinoszaurusz fajt, de csak a felszínt kapargattuk" - mondta a kutató.

A most azonosított dinoszauruszok Észak-Amerika nyugati felén éltek a krétakorban. Nick Longrich szerint a térség külön régióiban élő dinoszauruszok olykor keveredhettek, új fajokat alapítva ezzel.