Hol máshol, mint Japánban?

Érzelmek leplezésére alkalmas szemüveg

A lencséken látható műszemek pont az ellenkezőjét mutatják, mint amit az agy gondol.

2014.04.24 03:30MTI
Forrás: Freedigitalphotos imagerymajestic

AgencyGlass nevű művével Oszava Hirotaka japán kutató kétségkívül beírja magát a fura és bonyolult találmányok történelemkönyvébe, amelyekről Japán amúgy is híres.

Az AgencyGlass prototípusának két, a beszélgetőpartner felé fordított organikus képernyője (OLED) van. A fej, illetve beszélgetőpartner mozdulatai nyomán két kidülledő szem jelenik meg a képernyőn, amelyek különböző érzelmeket - figyelmet, örömöt, megkönnyebbülést vagy unalmat - fejeznek ki.

Oszava Hirotaka, a neves Cukuba egyetem munkatársa olyan emberek számára találta fel a csalárd szemüveget, akiknek akkor is meg kell őrizniük a nyugalmukat, ha agyafúrt emberekkel találják szemben magukat, például a kezelhetetlen diákokkal foglalkozó tanároknak vagy az idegesítő utasokat kiszolgáló légi utaskísérőknek.

A találmány mögött az a japán társadalmi norma állhat, amely szerint az ember soha nem hagyhatja eluralkodni magán a rossz hangulatát vagy túlzó érzelmeit a társas kapcsolataiban.

Végül, de nem utolsósorban, a szemüvegnek köszönhetően akár nyitott szemekkel lehet szundikálni a (munkahelyi) számítógép előtt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.