Csecsenföldi csoda

Képek és videó! Dinótojásokat találtak az útépítésen

A felfedezés, amelyről a csecsen tudósok úgy vélik, hogy dinoszaurusz tojás, komoly kalamajkát okoz a paleontológusok között. A gömbszerű fosszíliákra építési területen bukkantak és egy pillanat alatt az egyik legnagyobb látványosság lett: mágnesként vonzza a környékbelieket, akik mind kíváncsiak a "dinókra".

Nézze meg a képeket! >>> képgaléria

2012.04.18 19:42ma.hu

A munkások egy új út építésén dolgoztak a csecsen-grúz határhoz közel, mikor a földmunkák során a domboldalból kikerekedtek a tojások - amelyek a geológusok szerint legalább 60 millió éves fészekaljából származnak.

"Nagyjából negyven tojást találtunk, a pontos szám még nem ismert" - mondta a csecsen állami egyetem geológusa, Said-Emin Dzhabrailov. "Feltehetően több is van a földben."

A tojások a 25 centimétertől az egyméteres átmérőig bezárólag sokféle méretben találhatóak. Magomed Alkhazurov egyetemi szakember szerint minden bizonnyal növényevő őshüllőhöz köthetők a maradványok.

Néhány darabot elküldtek további paleontológiai vizsgálatra több tudományos laboratóriumba.

Mindazonáltal, akadnak szkeptikus tudósok is, akik szerint a felfedezés korántsem az, aminek hiszik. Indoklásul azt hozták fel, hogy a dinoszauruszok sosem éltek a hegyek között. Azt állítják, hogy a golyók egyszerű kő és homok összetételűek, de semmiképp sem állati maradványok.

RIA Novosti/Said Tsarnaev

Továbbá, azt is mondják, hogy amire Csecsenföldön bukkantak, az túl nagy ahhoz, hogy dinóé legyen, az eddigi legnagyobb őshüllő tojás, amit találtak, 20 centiméter átmérőjű volt.

"A héj és a belső szerkezet láthatóan elkülönül a dinoszaurusz tojásokon. Ezt nem tapasztaltam a csecsen kollégák felfedezésénél" - mondta Yuri Gubin, a Moszkvai Múzeum paleontológusa. "Úgy vélem, hogy csupán kerekded kövekről van csak szó. El se tudják képzelni, hány ilyen "tojás" érkezik naponta a múzeumunkba csak a moszkvai lakosságtól."

Amíg a tudósok azon vitatkoznak, mi is lehet a különös felfedezés, addig a dinótojások igazi turisztikai látványossággá váltak. A helyi cégek már utazást szerveznek a különös gömbökhöz.