Gyors GM Daewoo növekedés a stagnáló európai piacon

Az európai autópiac trendjével ellentétben az új jövevény GM Daewoo folyamatosan növelte eladásait 2003-ban, a vállalat első teljes üzleti évében.
2004.01.22 09:36, Forrás: ceeurope

hirdetés

2003 januárjában az értékesítés még elmaradt a 2002-es szinttől (- 23.8 %), a december viszont már 72.2 százalékos növekedést hozott. A GM Daewoo összesen 133 ezer autót értékesített Nyugat- és Közép-Európában 2003 folyamán, ami 21.6 százalékos előrelépés az egy évvel korábbi 109 ezerhez képest. A márka piaci részesedése 0.6-ról 0.75 százalékra nőtt.

2003-ban a vállalat legnagyobb piaca Olaszország volt, 34 ezer darabbal (+ 9 %), valamint Spanyolország, ahol közel 23 ezer darab talált gazdára (+ 33 %). Hasonlóan gyors volt a fejlődés Délkelet-Európában is, ahol 31 százalékkal, 14 ezer darabra nőtt az értékesítés. A legnagyobb növekedési rátát mégis a kisebb, észak-európai piacokon sikerült elérni. A szerény bázisról induló Dániában és Norvégiában 480, illetve 247 százalékos volt az emelkedés. Ám nagyobb piacokon is előfordult drámai fejlődés, például Németországban, ahol 12.800 Daewoo kelt el, az egy évvel korábbinak több mint háromszorosa.

Magyarországon 11.597 GM Daewoo által gyártott szeméjyautó talált gazdára. Ez 50 százalékkal magasabb mint a korábbi rekord (1999: 7752 autó). Ezzel az eladással a személyautó piacon a a Daewoo a 7. lett, megelőzve a Ford, Toyota, Citroen s Fiat márkákat. A Daewoo piaci részesedése 5,62 %, a legmagasabb egész Európában.

"A húsz százalék feletti átlagos növekedés fenomenálisnak számít egy olyan piacon, amely elhanyagolható 0.03 százalékkal bővült az elmúlt esztendőben ", mondta Hardy Spranger, a GM Daewoo Europe igazgatója. "Alkalmazottaink egész Európában büszkék lehetnek az elért eredményekre. Persze azért tisztában vagyunk azzal, hogy az abszolút értékesítési adatok még így is eléggé szerények. Ahhoz, hogy elérjük középtávú célunkat, az évi kétszázezer darabot, továbbra is ugyanilyen gyorsan és intenzíven kell növekednünk."

A GM Daewoo jelentős potenciállal rendelkezik ahhoz, hogy folytathassa európai rapid növekedését. A 2002, októberében alapított új vállalat hamar felépítette új értékesítési szervezetét, hogy megerősítse a Daewoo Motor Co. vállalattól örökölt nyolc vezérképviseletet. 2003 végén a GM Daewoo megkezdte működését egy sor kelet-európai országban. 2004-ben új értékesítési szervezeteket alapítanak olyan piacokon, mint Lengyelország és Törökország.

Az egyes régiók sajátosságainak megfelelően e piacok egy részén Chevrolet márkanévvel forgalmazzák a GM Daewoo termékeket. "Koreai anyacégünk máris Chevrolet emblémával értékesíti gyártmányait a világ számos országában ", mondja Hardy Spranger. "A GM-család tagja előtt minden ajtó megnyílik. Azáltal, hogy együttműködünk testvérmárkánkkal, olyan ígéretes piacokra hatolhatunk be, amelyekhez egyébként nehezen férhetnénk hozzá."

A folyamatos növekedés elsősorban és legfőképpen az új, vonzó termékek bevezetésétől függ. A megalapításától számított egy éven belül három új típuscsaládot mutatott be a GM Daewoo: a Kalost, a választékot megkoronázó Evanda limuzint és a kompakt lépcsőshátú Nubirát. Jelenlegi választékával a piac 43 százalékán képviseli magát a márka. 2004-ben három új típus jelentkezik. Az idén jön a kompakt ötajtós lejtőshátú Lacetti, nyáron pedig a Nubira kombi. Egy kis SUV még az év vége előtt megjelenik a márkakereskedőknél. 2005 elején mutatkozik be a Kalos háromajtós változata, valamint a következő generációs Matiz. E két típuscsalád adta a GM Daewoo 2003-as európai értékesítésének nyolcvan százalékát.

A GM Daewoo 2003-as sikere nem korlátozódott Európára. A világszerte eladott 2002-es 375 ezer darabból, 51.4 százalékos növekedéssel, 570 ezer lett. Mivel a hazai koreai piacot elhúzódó gazdasági depresszió sújtja, ebben aránytalanul nagy szerepet játszott a 2002-höz képest megduplázódott, 443 ezer autót elérő export. Egyedül 2003. decemberében 58 ezer kocsit exportált a vállalat, ami 192 százalékos plusz a bázisidőszakhoz viszonyítva.

A vállalat részvényesei, a GM, a Suzuki és a Shanghai Automotive a saját értékesítési hálózatukon keresztül importálják (illetve összeszerelik) és árulják a GM Daewoo kocsikat. Az észak- és dél-amerikai vevők Suzukiként ismerik ezeket, a legtöbb ázsiai országban és Dél-Afrikában viszont a Chevrolet márkanév járja. A multimárkás stratégia nagy sikernek bizonyult, jól megy az értékesítés, és kedvezően fogadják az új termékeket. Kínában például a maguk kategóriájában a 2003-as Év autójává választották a helyben gyártott Buick Excelle (Európában: Nubira) és Chevrolet Spark (Matiz) modelleket.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.