Hirdetésgyilkos klikkfarmok

A világban egyre jobban terjednek a konkurensek internetes hirdetéseit tönkretevő, egyegy eldugott gyárépületben működő "kattintásos csalók". Az ilyen szolgáltatók "piacán" Magyarország is kiemelt helyen szerepel.
2007.04.17 07:34, Forrás: Népszabadság

Képzeljünk el egy hatalmas épületet, tele számítógépekkel, amelyben emberek ezrei semmi mást nem csinálnak, csak egész nap klikkelgetnek az egerükkel. Sajtóhíradások szerint így néz ki egy "click farm", amelyeknek ma már a világon se szeri, se száma. A legtöbb állítólag Kínában és Indiában működik, de érkeznek jelek Botswanából, Mongóliából és Szíriából is. Működésük jogszerűsége is megkérdőjelezhető, etikusságuk pedig mindenképpen.

Az interneten reklámozó cégek konkurensei ugyanis rájöttek: ha nagyon sokszor klikkelnek rá versenytársuk reklámjára (természetesen minden további termékvásárlás nélkül), annak hamar lenullázódik a marketingköltségvetése, amivel pedig gyorsan ellehetetleníthető egy kampány. Ezt nevezik "clickfraudnak", magyarul klikkelési vagy kattintásos csalásnak. A probléma elsősorban azoknál a nagy internetes keresőcégeknél merült fel (ilyen például a Google vagy a Yahoo), ahol a találatok tetején, a többitől különválasztva, a keresett szavaktól függő fizetett hirdetések jelennek meg. (Az interneten általában akkor fizet a hirdető a reklámot közlő oldalnak, amikor valaki ráklikkel a hirdetésre.) Elsőként automatikus programok (úgynevezett botok) intéztek ilyen támadásokat. De elterjedt az a módszer is, amikor vírusok a nem megfelelően védett gépek felett veszik át a "hatalmat", a piszkos klikkelést aztán ezek a "zombi gépek" végzik, természetesen a tényleges használó tudta nélkül.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.