Teljes gőzzel indul a 2-es metró felújítása szeptember 5-től

A 2-es metró felújításához, mint az elkövetkező évek egyik legnagyobb fővárosi beruházásához az unió bankja, az EIB 30,5 milliárd forint hitelt biztosít.
2003.08.08 13:04, Forrás: MTI

A 2-es metró felújítása szeptember 5-én kezdődik, a rekonstrukció első hónapjaiban a Népstadion és az Örs vezér tér állomások közötti vonalszakaszon esténként, illetve hét végenként forgalomkorlátozásokra kell számítani - mondta a főpolgármester pénteken.

Demszky Gábor a Népstadion metróállomáson tartott sajtótájékoztatón Aba Botonddal, a BKV Rt. vezérigazgatójával együtt ismertette a mintegy 53,2 milliárd forintos beruházás részleteit. A városvezető közlése szerint szeptember 5. és december 10. között az utasoknak hét végenként, illetve esténként metrópótló autóbuszokra, illetve október 20. után a Népstadion állomásnál egy másik szerelvényre kell majd átszállniuk az említett szakaszon.

Demszky Gábor elmondta, a 2-es metró felújításához, mint az elkövetkező évek egyik legnagyobb fővárosi beruházásához az unió bankja, az EIB 30,5 milliárd forint hitelt biztosít. Közlése szerint a 2-es metró 5 éven át, jórészt nyaranta két hónapos időszakot igénybe vevő rekonstrukcióját mindenekelőtt a 30 éve átadott beruházás műszaki állapota, valamint az azóta megváltozott biztonsági előírások indokolják.

A rekonstrukció során, amely a tervek szerint újabb 30 év biztonságos üzemelést tesz lehetővé, a többi közt szigetelési, vízelvezetési, pálya-felújítási munkálatokat végeznek, de sor kerül az állomások építészeti felújítására és a mozgássérültek számára liftek építésére is. Demszky Gábor tájékoztatása szerint a BKV Rt. október közepéig megvizsgálja azt is, hogy a jelenlegi járműpark felújítása vagy új metrókocsik beszerzése lenne-e gazdaságosabb.

Emlékeztetett arra, hogy a metrókocsik jelentős része is 30 éve üzemel, és több ezek közül 3 millió kilométernél is többet futott. Egy átlagos munkanapon a 2-es metrón 406-438 ezren utaznak - tette hozzá. A városvezető bejelentette, a felújítással kapcsolatos első tenderpályázat nyertese a Strabag Rt. - Szentesi Vasútépítő Kft. konzorcium, amely 484 millió forint értékű felszíni vasútépítési, szigetelési munkálatokat végezhet majd el.

Aba Botond ismertetése szerint a teljes felújításra 8 tendercsomagot írtak ki, így a többi között a Deák téri mozgólépcső beszerzésére és telepítésére, az állomások építészeti felújítására, valamint az alagutak szigetelésére. Szólt arról is, a BKV Rt. a tömegközlekedés megítéléséről júniusban egy felmérést készíttetett egy külső céggel.

Eszerint a metrófelújítás miatti torlódásokat, dugókat, illetve az átszállásokkal járó kellemetlenségeket az utasok többsége elfogadhatónak tartja. A válaszadók 29 százaléka szerint ezeket az áldozatokat mindenkinek vállalnia kell, 35 százalékuk úgy véli, ha látja, hogy rendesen dolgoznak, elviseli a kellemetlenségeket.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Fellebbezés a 4-es metró környezetvédelmi engedélyére Demszky: a metró ügye a demokrácia állatorvosi lova volt 4-es metró - még hiányzik a vasúthatósági engedély és a finanszírozási szerződés Több mint 53 millió forintba kerül a 2-es metró felújítása Negyvenmilliárd a 2-es metróra, hitel a 4-esre

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.