Elavult a választási törvény - csak korrupciót szülhet?

A Political Capital elemzése szerint mindössze egy "barkácskampányra" elegendő a pártok választási kampányára engedélyezett 386 millió forint. Az elemző cég értékelése szerint a helyzet tarthatatlan.
2007.06.22 16:06

A cég felmérése szerint az a maximum 386 milliós összeg, amit egy párt törvényesen politikai kampányára fordíthat, töredéke annak a több tízmilliárdos tételnek, ami a két és fél hónapos kampányidőszakban egy-egy párt a választók meggyőzésére költ.

A Political Capital számításai szerint az engedélyezett összegből 41 percre telik egy kereskedelmi televízió legnézettebb műsorsávjában, vagy kétheti vidéki megjelenést fedezhet 13 megyei lapban, vagy háromheti hirdetést a politikai napilapokban, a bulvárnapilapokban és a hetilapokban.

Ha a politikusok úgy döntenek, hogy pusztán óriásplakátokon kampányolnak, az összeg akkor is csak egy hónapig elég arra, hogy 2800 óriáshirdetést megjelentessenek.

Ehhez képest egy kampány minimum két és fél hónapig tart, és óvatos becslések szerint is több tízmilliárd forintba kerül. Ennek a pénzügyi háttere ugyanakkor nem kimutatható a pártok gazdálkodásában, és ez az intézet szerint súlyos problémákat vet fel.

"A választó ma nem tudja, hogy kik, milyen csatornákon keresztül finanszírozzák a pártok kampányait, azt pedig még kevésbé látni, hogy a titkos adományozók mit várnak el "jótékonyságukért" cserébe" - írja az elemzés.

A cég egyebek között ezek miatt is fontosnak tartja és képviseli a pártfinanszírozás reformját. (Független Hírügynökésg alapján ma.hu)

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Kétszázötven millió forintot propaganda-kampányára? Közpénzből ne legyen kampányolás! - az ellenzék is támogatja

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.