Nyolcmilliós reklámbevétel a videómegosztónak

Nemcsak PSY, a YouTube is jól járt a Gangnam Style-lal

A tavalyi megjelenése óta világjelenséggé avanzsált Gangnam Style című szám több mint nyolcmillió dolláros - 1,8 milliárd forintra rúgó - reklámbevételt hozott a YouTube videomegosztó portálnak.

2013.01.24 08:29MTI

A népszerű videók által generált reklámbevételeket a portál megosztja az adott tartalom készítőivel. A dél-koreai rapper, Psy által jegyzett Gangnam Style tavaly decemberben internettörténelmet írt: ez a szám lett az első olyan klip, amelyet a YouTube felhasználói több mint egymilliárdszor néztek meg.

Kevin Allocca, a portál illetékes munkatársa szerint Psy sikere a "fülbemászó dallam egyetemes vonzerejében és lovakat idéző nagyszerű táncmozdulatokban rejlik". A Gangnam Style a becslések szerint több millió dolláros pluszbevételt hozott előadójának a digitális letöltések és a különböző reklámszerződések révén.

Psy - eredeti nevén Park Cse-Szang - a Gangnam Style globális sikere óta óriási népszerűségnek örvend hazájában, és nemrég megkapta Dél-Korea egyik legmagasabb kulturális kitüntetését.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.