Múzeumok
Új arculatot kaptak a gyulai kiállítóterek
Elkészült a gyulai kiállítóhelyeket és a helyi művelődési központot működtető Erkel Ferenc Kulturális Központ és Múzeum Nonprofit Kft. új arculata.
2017.05.01 22:30MTIFábián Tamás, a társaság kommunikációs vezetője elmondta: úgy vélték, a békési fürdővárosban jelenleg is már több intézmény viseli Erkel Ferenc nevét, ők pedig szándékosan nem a kulturális központ és múzeum nevére, hanem a kínálat megjelenítésére akartak fókuszálni. Így született meg a "gyulakult" ötlete.
A "gyulakult" egyrészt egy logó, amelynek színei - a könnyebb felismerhetőség, azonosíthatóság és a sokszínűség okán - a tagintézményeket jelenítik meg, ezek a színkódok visszaköszönnek a plakátokon, kiadványokon is. Így például az Almásy-kastély magenta, a vár kék, az Erkel-ház piros színt kapott.
Emellett a gyulakult.hu egy gyűjtőoldal is, amelyen a legnagyobb hangsúlyt az Erkel Ferenc Művelődési Központ kapja - magyarázta Fábián Tamás. Ezen a honlapon jelennek meg az intézmény rendezvényei, de a többi kiállítótérről is olvashatnak a honlap látogatói rövid leírást, továbbá a gyűjtőoldalról közvetlenül el lehet érni a három legjelentősebb kiállítótér önálló honlapját.
A kastély honlapja (gyulaikastely.hu) 2016 márciusában indult, a vár oldala (gyulavara.hu) tavaly december óta érhető el, az Erkel Ferenc Emlékház weblapja (erkelemlekhaz.hu) pedig január elején nyerte el végső formáját - mondta a kommunikációs szakember. Hozzátéve, hogy ezen intézmények iránt érdeklődnek leginkább a Gyulára érkező, illetve úti célt kereső bel- és külföldi turisták, továbbá a helyi, Békés megyei lakosok is, ezért fejlesztettek ezeknek külön weblapokat.
"Az oldalak statikusak, hiszen a közönséggel az interaktivitást közösségi felületeinken szeretnénk folytatni. Az online felületek mellett a művelődési központ és a kiállítóhelyek kínálatát tartalmazó havi műsorfüzet kap nagyobb hangsúlyt" - mondta Fábián Tamás.
Az ötletről szólva hangsúlyozta: nem jellemző a kisebb települések közművelődési intézményeire, hogy marketingkommunikációs tevékenységüket tudatosan építsék és szervezzék, ezért is számít kiemelkedő jelentőségűnek az elvégzett munka.
A kastély, a vár és a "gyulakult" logókat Flanek Péter grafikus, a honlapokat Varga Ottó készítette.
A gyulai szálláshelyeken tavaly 472 754 vendégéjszakát regisztráltak, ami tíz százalékos emelkedés 2015-höz képest. A tavaly március közepén megnyitott Almásy-kastélyt az év végéig 76 241-en, a várat 76 469-en keresték fel. Utóbbi az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos növekedést jelent.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 1:30 Négy új hajó felavatásával indult el a 178. balatoni hajózási szezon
- 0:30 Az Egyesült Államokban 25 év börtönbüntetést kapott Sam Bankman-Fried, az FTX alapítója
- 23:30 A Fehér Ház nem számít izraeli katonai műveletre Rafahban az erről szóló washingtoni egyeztetés előtt
- 22:35 Több mint 100 km/órás széllel és lehűléssel érkezett a hidegfront
- 22:30 Előállítottak egy 17 éves gyanúsítottat a francia középiskolák elleni merényletfenyegetések miatt
- 21:30 Korlátozások lesznek keddtől a ferihegyi repülőtér felé vezető úton
- 20:48 MÁV: április közepéig korlátozzák a vasúti forgalmat a Déli pályaudvar és Kelenföld között
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06