Média

Szélsőségesnek minősíthető anyagokat talált a BBC híroldalán az orosz szakhatóság

A Roszkomnadzor december 21-én jelentette be, hogy törvényességi ellenőrzést tart a BBC internetes felületeinek és a BBC World News üzemeltetésével kapcsolatban.

2019.01.11 01:30MTI
hirdetés

A brit közszolgálati BBC műsorszolgáltató egyes online anyagai nemzetközi terrorszervezetek ideológiai álláspontját közvetítik, ezért szakértői elemzés szerint megsérthetik a szélsőséges megnyilvánulásokkal szemben meghozott orosz törvényeket - közölte az orosz tömegtájékoztatási és távközlési hatóság (Roszkomnadzor) hírügynökségekkel csütörtökön Moszkvában.

A Roszkomnadzor - megemlítve, hogy az Iszlám Állam terrorszervezetet megalapító Abu Bakr al-Bagdaditól származó idézetekre bukkant a BBC internetes oldalain - bejelentette hogy január 14. és 31. között ellenőrzést tart majd a BBC World News adásait Oroszországban sugárzó és ott bejegyzett Britis Televizsn nyilvánosan működő részvénytársaságnál. A vizsgálat célja annak megállapítása lesz, hogy betartja-e a cég a rádiós és televíziós műsorszórásra vonatkozó orosz engedélyeztetési és egyéb kötelező előírásokat.

A hatóság szerdán bekérette a megvizsgálni kívánt társaságtól az oroszországi tömegtájékoztatás külföldi tulajdonlását szabályozó törvény betartását igazoló iratokat. A dokumentumok beszolgáltatásának határideje január 16.

A Roszkomnadzor december 21-én jelentette be, hogy törvényességi ellenőrzést tart a BBC internetes felületeinek és a BBC World News üzemeltetésével kapcsolatban. Ezt azután tette, hogy a brit távközlési felügyelet (Ofcom) megállapította: az orosz RT tévécsatorna 2018 tavaszán hét alkalommal sértette meg pártatlanság követelményét és ezzel Nagy-Britanniában hatályos műsorszórási jogszabályokat is. Az Ofcom 250 ezer fontig (hozzávetőleg 90 millió forintig) terjedő bírsággal vagy akár a műsorszórási engedély megvonásával sújthatja az RT-t.

Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő, ugyancsak december 21-én, úgy fogalmazott, hogy a BBC-nél végrehajtandó ellenőrzés válaszreakció Londonnak az RT-vel szembeni fellépésére. Mint mondta, orosz intézményeknél kérdések merültek fel azzal kapcsolatban, ahogyan a BBC az Oroszországgal kapcsolatos eseményekről, egyebek között az orosz fegyveres szíriai hadműveletéről beszámol.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.