Emlékmás
Megnyitották az Izmit-öböl felett átívelő függő okoshidat
A 42 hónapos építési szakaszt követően megnyitották Törökország új, Osman Gazi nevű hídját, amin naponta több mint 40.000 jármű haladhat át.
2016.07.30 07:50ma.huA Siemens-et az IHI japán építési vállalat bízta meg az elektromos és mechanikai feladatok elvégzésével, ideértve a híd valamennyi szerkezeti elemének, valamint a forgalomvezérlő komponenseknek és rendszereknek a fejlesztését, telepítését ás üzembe helyezését. A külön karbantartó sávokkal ellátott hatsávos híd része annak az autópálya projektnek, amely Isztambult a Törökország nyugati részén levő Izmirrel köti össze.
A teljes mértékben acélból készült híd, melynek főnyílása (pillérek közötti legnagyobb távolsága) 1550 méter, 64 méteres magasságban ível át a Márvány-tenger felett Isztambultól délre - egy olyan környéken, ahol igen gyakori a földrengés. Következésképpen a hídszerkezetnél speciális technológiát kellett alkalmazni, ahol folyamatosan mérik a rezgéseket, elmozdulásokat és terheléseket, hogy azonnal riasztást küldhessenek a híd üzemeltetői felé bármiféle abnormális esemény előfordulásakor.
A Siemens körülbelül 390 érzékelővel szerelte fel a hidat, amelyek folyamatosan ellenőrzik az állapotát és túlságosan nagymértékű vibráció esetén riasztást generálnak. A szenzorok állandóan mérik a hosszirányú és oldalirányú feszültséget, valamint a főnyíláshoz felvezető útszakaszok nyomásterhelését. A hídra szerelt speciális GPS érzékelők a szerkezet legmélyebben levő milliméteréig regisztrálják a hídcölöpök lengését; emellett a szélerősséget és a hőmérsékletet mérő egységeket is használnak.
A szenzorok azonnal észlelik a híd elváltozásait és lehetséges károsodásait is, például folyamatosan ellenőrzik az acélszerkezetet korrózió szempontjából. A híd belső kamráiban, a híd tornyain és fedélzetén, valamint a védőköpennyel ellátott függőkábeleken egy speciális rendszer ellenőrzi és szabályozza a levegő páratartalmát, biztosítva annak 40 százalék alatti értékét annak érdekében, hogy megakadályozza az acél rozsdásodását a tengeri levegőn.
A híd és a 409 kilométer hosszú autósztráda megépítése Isztambul és Izmir között részét képezi Törökország eddigi legjelentősebb autópálya projektjének. Az engedményes Otoyol Yatirim ve Isletme A.S. (Nurol-Özaltin-Maykol-Astaldi-Yüksel-Göcay) BOT (építés – működtetés – átadás) szerződés keretében kapott megbízást az új autópálya megtervezésére és 22 évig történő üzemeltetésére. Az új hatsávos híd által biztosított összeköttetés nyolcról négy órára csökkenti majd a két város közötti utazási időt.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:47 BM: 63,4 milliárd pluszforrást biztosít a kormány a kórházak adósságrendezésére
- 8:45 Felszámoltak egy szerb-magyar bűnszervezetet Budapesten
- 7:44 Lengyelországban meghalt egy bányász földrengés okozta bányabalesetben
- 6:30 Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
- 5:30 Több mint 12 sportágat lehet ingyen kipróbálni a Városligetben
- 4:30 Kísérleti üzemanyagár-statisztikát indít a KSH
- 3:30 Nemzetközi Jazznap több hazai helyszínen
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06