Az egyedüli felelős

80 ember halálát okozta a spanyol mozdonyvezető

Egyedül a mozdonyvezető a felelős a 80 ember halálát okozó, minden idők egyik legsúlyosabb európai vasúti balesetének tartott szerencsétlenségért.

2015.10.07 19:16MTI

Egyedül a mozdonyvezető a felelős a 80 ember halálát okozó, minden idők egyik legsúlyosabb európai vasúti balesetének tartott szerencsétlenségért, amely 2013. július 24-én következett be az észak-spanyolországi Galiciában - ezzel a megállapítással zárta le vizsgálatát Andrés Lago Louro bíró szerdán Santiago de Compostelában.

A vizsgálat első szakaszában, amelyet egy másik bíró, Luis Aláez folytatott le, felmerült a vasúthálózatot fenntartó állami vállalat, az ADIF több magas beosztású vezetőjének felelőssége is. Ezt azonban végül a tartományi bíróság megalapozatlannak találta.

Az ügy további vizsgálatát több mint egy éve vette át Lago bíró, aki figyelmen kívül hagyta a sérültek és a halálos áldozatok hozzátartozóinak beadványait azzal kapcsolatban, hogy ne csak a mozdonyvezetőt vádolják a balesettel, mert szerintük nem kizárólag ő tehet a szerencsétlenségről, és a tragédiát meg lehetett volna előzni, ha az érintett pályaszakaszon megfelelően működnek a biztosítóberendezések.

Érvelésükben egyebek mellett arra hivatkoztak, hogy a 2010-ben telepített automata fékrendszert - amely nagymérvű sebességtúllépés esetén automatikusan a biztonságos mértékre csökkenti a sebességet - 2012-ben - a vonatok késésére hivatkozva - kikapcsolták, illetve a társaság figyelmen kívül hagyta azokat a szakemberektől érkező jelzéseket, miszerint a nevezett szakaszon a kanyar nagyon veszélyes. Jesús Domínguez, a hozzátartozókat tömörítő csoport egyik tagja a 20minutos című újságnak a döntéssel kapcsolatban kijelentette: csalódottnak és tehetetlennek érzik magukat, szerintük a bíró félreértette az ügyet.

A bíró szerint a tragédiához egyértelműen a túl nagy sebesség vezetett, amiért a mozdonyvezető a felelős, ezért gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolható. A mozdonyvezető elismerte, hogy a megengedett 80 helyett óránként 190 kilométeres sebességgel haladt a szerelvény, mielőtt a tragédia bekövetkezett.

A vonaton 218 utas és négyfős személyzet tartózkodott, amikor a szerelvény nem tudott bevenni egy éles kanyart és kisiklott. Négy vagon felborult, egy összeroncsolódott. A balesetben 80-an vesztették életüket és több mint 140-en megsérültek.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.