Az egyedüli felelős
80 ember halálát okozta a spanyol mozdonyvezető
Egyedül a mozdonyvezető a felelős a 80 ember halálát okozó, minden idők egyik legsúlyosabb európai vasúti balesetének tartott szerencsétlenségért.
2015.10.07 19:16MTIEgyedül a mozdonyvezető a felelős a 80 ember halálát okozó, minden idők egyik legsúlyosabb európai vasúti balesetének tartott szerencsétlenségért, amely 2013. július 24-én következett be az észak-spanyolországi Galiciában - ezzel a megállapítással zárta le vizsgálatát Andrés Lago Louro bíró szerdán Santiago de Compostelában.
A vizsgálat első szakaszában, amelyet egy másik bíró, Luis Aláez folytatott le, felmerült a vasúthálózatot fenntartó állami vállalat, az ADIF több magas beosztású vezetőjének felelőssége is. Ezt azonban végül a tartományi bíróság megalapozatlannak találta.
Az ügy további vizsgálatát több mint egy éve vette át Lago bíró, aki figyelmen kívül hagyta a sérültek és a halálos áldozatok hozzátartozóinak beadványait azzal kapcsolatban, hogy ne csak a mozdonyvezetőt vádolják a balesettel, mert szerintük nem kizárólag ő tehet a szerencsétlenségről, és a tragédiát meg lehetett volna előzni, ha az érintett pályaszakaszon megfelelően működnek a biztosítóberendezések.
Érvelésükben egyebek mellett arra hivatkoztak, hogy a 2010-ben telepített automata fékrendszert - amely nagymérvű sebességtúllépés esetén automatikusan a biztonságos mértékre csökkenti a sebességet - 2012-ben - a vonatok késésére hivatkozva - kikapcsolták, illetve a társaság figyelmen kívül hagyta azokat a szakemberektől érkező jelzéseket, miszerint a nevezett szakaszon a kanyar nagyon veszélyes. Jesús Domínguez, a hozzátartozókat tömörítő csoport egyik tagja a 20minutos című újságnak a döntéssel kapcsolatban kijelentette: csalódottnak és tehetetlennek érzik magukat, szerintük a bíró félreértette az ügyet.
A bíró szerint a tragédiához egyértelműen a túl nagy sebesség vezetett, amiért a mozdonyvezető a felelős, ezért gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolható. A mozdonyvezető elismerte, hogy a megengedett 80 helyett óránként 190 kilométeres sebességgel haladt a szerelvény, mielőtt a tragédia bekövetkezett.
A vonaton 218 utas és négyfős személyzet tartózkodott, amikor a szerelvény nem tudott bevenni egy éles kanyart és kisiklott. Négy vagon felborult, egy összeroncsolódott. A balesetben 80-an vesztették életüket és több mint 140-en megsérültek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:26 Többeket őrizetbe vettek a rendőrök Texasban az Izrael-ellenes egyetemi tüntetés felszámolásakor
- 8:13 Franciaországban számos légi járatot töröltek csütörtökön
- 7:58 Egymilliárd dolláros katonai csomaggal indultak újra az amerikai szállítások Ukrajna számára
- 6:30 Vádat emeltek egy internetes csaló ellen Egerben
- 5:30 Több mint 15 százalékkal nőtt a Spar árbevétele tavaly
- 4:30 Május végén nyitja első magyarországi üzletét a Primark divatlánc
- 3:30 Gyermekrajzpályázatot hirdet a MÁV a balesetek megelőzése érdekében
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06