Kétnapja történt a tragédia

Kompbaleset - letartóztatási parancs a kapitány és a legénység tagjai ellen

Letartóztatási parancsot adott ki a dél-koreai kompbaleset ügyében eljáró hatóság pénteken a két nappal korábban elsüllyedt komphajó kapitánya és a legénység két további tagja ellen.

2014.04.18 14:33MTI
Forrás: YouTube

A Sewol komphajó szerdán süllyedt el több mint 470 emberrel - köztük négynapos tanulmányi kiránduláson lévő 325 középiskolással - a fedélzetén Incshon és Csedzsu között. Hivatalos adatok szerint a szerencsétlenségben 28-an haltak meg, de az áldozatok száma várhatóan tovább nő. Mintegy 270 embert ugyanis eltűntként tartanak nyilván.

A súlyos hajóbaleset körülményeit és okait felderítő nyomozók korábban közölték, hogy a baleset idején a 69 éves Ri Dzsun Szok kapitány nem volt a hajóhídon, a kormánynál a kevesebb tapasztalattal rendelkező harmadtiszt állt.

A hajó egyik kormányosa pénteken elmondta, hogy miután a komp kezdett oldalra dőlni, a kapitány visszasietett a hajóhídra. "Nyugodtan megkérdezte, mennyire dőlt meg a hajó, majd megpróbálta egyenesbe hozni a vízi járművet" - mondta Oh Jung Szok a komphajó egyik kormányosa, akit jelenleg Mokpo városában kórházban ápolnak.

A dél-koreai parti őrség búvárai továbbra is túlélők után kutatnak, egyelőre azonban - a korábbi állításokkal szemben - nem sikerült bejutniuk a komphajó utasterébe. A parti őrség egyik tisztségviselője pénteken közölte, hogy a búvárok elérték a hajó rakterét, de az távol esik attól a teremtől, ahol az utasok tartózkodtak.

Az eltűnt gyermekek szülei a kapitányt okolták a tragédia miatt. Ri Dzsun Szok bocsánatot kért az áldozatokért, de a felelősségét nem ismerte el. Szemtanúk azt állították, hogy a kapitány és a legénység néhány tagja elhagyta a hajót, míg mások azt az utasítást adták az utasoknak, hogy maradjanak a helyükön, amikor a hajó süllyedni kezdett.

"Nem tudom, miért hagyta el a fedélzetet, a koreaiaknál azonban nem szokás a végsőkig a hajón maradni. Ez a nyugatitól eltérő kultúra" - mondta Dzsu Hi Csun tengerészeti szakértő, aki 2006-ban a kapitánnyal mint a Csedzsu szigetéhez vezető vízi út szakértőjével készített interjút.

A parti őrség szerint a nyomozók a legénység esetleges hanyagságára, a teher berakodásának módjára és a hajó esetleges szerkezeti hibáira összpontosítanak, annak ellenére, hogy a jármű a jelek szerint minden biztonsági és biztosítási követelménynek megfelelt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.