Kétnapja történt a tragédia
Kompbaleset - letartóztatási parancs a kapitány és a legénység tagjai ellen
Letartóztatási parancsot adott ki a dél-koreai kompbaleset ügyében eljáró hatóság pénteken a két nappal korábban elsüllyedt komphajó kapitánya és a legénység két további tagja ellen.
2014.04.18 14:33MTIA Sewol komphajó szerdán süllyedt el több mint 470 emberrel - köztük négynapos tanulmányi kiránduláson lévő 325 középiskolással - a fedélzetén Incshon és Csedzsu között. Hivatalos adatok szerint a szerencsétlenségben 28-an haltak meg, de az áldozatok száma várhatóan tovább nő. Mintegy 270 embert ugyanis eltűntként tartanak nyilván.
A súlyos hajóbaleset körülményeit és okait felderítő nyomozók korábban közölték, hogy a baleset idején a 69 éves Ri Dzsun Szok kapitány nem volt a hajóhídon, a kormánynál a kevesebb tapasztalattal rendelkező harmadtiszt állt.
A hajó egyik kormányosa pénteken elmondta, hogy miután a komp kezdett oldalra dőlni, a kapitány visszasietett a hajóhídra. "Nyugodtan megkérdezte, mennyire dőlt meg a hajó, majd megpróbálta egyenesbe hozni a vízi járművet" - mondta Oh Jung Szok a komphajó egyik kormányosa, akit jelenleg Mokpo városában kórházban ápolnak.
A dél-koreai parti őrség búvárai továbbra is túlélők után kutatnak, egyelőre azonban - a korábbi állításokkal szemben - nem sikerült bejutniuk a komphajó utasterébe. A parti őrség egyik tisztségviselője pénteken közölte, hogy a búvárok elérték a hajó rakterét, de az távol esik attól a teremtől, ahol az utasok tartózkodtak.
Az eltűnt gyermekek szülei a kapitányt okolták a tragédia miatt. Ri Dzsun Szok bocsánatot kért az áldozatokért, de a felelősségét nem ismerte el. Szemtanúk azt állították, hogy a kapitány és a legénység néhány tagja elhagyta a hajót, míg mások azt az utasítást adták az utasoknak, hogy maradjanak a helyükön, amikor a hajó süllyedni kezdett.
"Nem tudom, miért hagyta el a fedélzetet, a koreaiaknál azonban nem szokás a végsőkig a hajón maradni. Ez a nyugatitól eltérő kultúra" - mondta Dzsu Hi Csun tengerészeti szakértő, aki 2006-ban a kapitánnyal mint a Csedzsu szigetéhez vezető vízi út szakértőjével készített interjút.
A parti őrség szerint a nyomozók a legénység esetleges hanyagságára, a teher berakodásának módjára és a hajó esetleges szerkezeti hibáira összpontosítanak, annak ellenére, hogy a jármű a jelek szerint minden biztonsági és biztosítási követelménynek megfelelt.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:20 Nébih: tortellinit hívott vissza a SPAR
- 8:18 Voks 24 - Ma kezdődik a kampány és az ajánlásgyűjtés
- 7:16 Iskolás lányoknak rendeznek informatikai pályaorientációs napot Szegeden
- 6:13 Megerősítette Budapest befektetési ajánlású osztályzatát a Moody's
- 1:30 Esküt tettek Tatán a PzH 2000 önjáró lövegek kezelői
- 0:30 BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- 23:30 A L'Oréal 8,3 százalékkal növelte árbevételét az első negyedévben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06