Közlekedés
Pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között csütörtöktől decemberig
A debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztéséhez szükséges kavics- és kőszállítások miatt szükséges.
2019.04.30 17:57MTIA Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon csütörtöktől várhatóan december 14-éig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat - közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága kedden az MTI-vel.
A vasúti személyszállítás autóbuszos helyettesítése a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztéséhez szükséges kavics- és kőszállítások miatt szükséges. A térség fejlesztésének köszönhetően - ott épül fel a BMW debreceni autógyára is - sok ezer új munkahely létesül - írták.
A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz Macs állomás teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvartól mentesül a közúthálózat.
A munkálatokat régészeti feltárások előzték meg, amelyek sikeres lezárása után májustól megkezdődhet a szállítás.
A tervezett munkák idején - a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében - a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest, a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre.
A Debrecenből Hortobágyra 13.55-kor és a Hortobágyról Debrecenbe 15 órakor induló vonat helyett a teljes útvonalon pótlóbusz viszi az utasokat, a buszok Kónya megállóhelyen azonban nem állnak meg. Kerekesszékes utazásra is lesz lehetőség, ehhez - az eddigi gyakorlatnak megfelelően - legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.
Macs állomáson naponta három tehervonatról fognak lerakodni, emiatt nincs lehetőség személyvonatok közlekedésére. Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közútihoz képest.
A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák 150 kilométerre vannak, onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvarra lenne szükség. Ezek a járművek együttesen öt tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Óriási terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára a forgalom az utak nagymértékű romlása és a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is valószínűleg növekedne.
A MÁV közleménye szerint az észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasútvonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek majd igénybe Debrecen és Balmazújváros között.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:34 Lemondott a korrupcióval meggyanúsított ukrán agrárminiszter
- 20:31 Ökölvívó Eb - Virbán Gábor és Kovács Richárd is bronzérmes
- 20:27 Májusban készül Pekingbe látogatni az orosz elnök
- 20:07 Magas rangú republikánus tisztségviselők ellen emeltek vádat Arizonában
- 19:33 Lázár János: a kormány az elmúlt 14 évben 28 ezer milliárd forintot fordított az ország fejlesztésére
- 19:29 A Hamász túszainak szabadon engedését követelik az érintett országok közös közleményben
- 19:11 14 évet kapott a 'pécsi fekete angyal'
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06