Milliárdok

Lecsúszott a Google: már az Amazon a világ legértékesebb márkája

Az Amazon.com márkaértéke 150,8 milliárd dollár, 42 százalékkal nőtt egy év alatt.

2018.02.01 14:46MTI

Az Amazon lett a világ legértékesebb márkája a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2018-as Global 500 ranglistája szerint.

Az Amazon.com márkaértéke 150,8 milliárd dollár, 42 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég egy éve még a harmadik volt a listán.Az Apple megőrizte második helyét, márkaértéke 37 százalékkal 146,3 milliárd dollárra nőtt.

A Google az első helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke csak 10 százalékkal emelkedett, 120,9 milliárd dollárra.

Az első tíz közé bekerült még – sorrendben – a Samsung, a Facebook, az amerikai távközlési AT&T, a Microsoft, az amerikai távközlési Verizon, az amerikai kiskereskedelmi Walmart és az ICBC kínai bank.

Az Amazon.com tavalyi forgalma mintegy 136 milliárd dollárt tett ki.

A cég alapítója, Jeff Bezos a világ legtehetősebb embere volt a Forbes magazin januári összeállítása szerint. Jeff Bezos vagyona 98,6 milliárd dollár volt, 33,8 milliárd dollárral nőtt egy év alatt.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.