Kaspersky

Háromszorosára nőtt az új mobil kártevők száma a második negyedévben

A felhasználóknak 23,9 százalékát érte a második negyedévben webes támadás, ami 2,4 százalékponttal marad el az első negyedévitől.

2015.08.01 04:30Pavlovic

Miközben összességében közel ötödével csökkent a kibertámadások száma a második negyedévben, a mobil eszközöket célzó új rosszindulatú szoftverek száma a háromszorosára emelkedett - jelentette a Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági vállalat.

A második negyedévben a Kaspersky Lab védelmi szoftverei összesen 379,9 millió rosszindulatú támadást észleltek és semlegesítettek, 19 százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben. A felhasználóknak 23,9 százalékát érte a második negyedévben webes támadás, ami 2,4 százalékponttal marad el az első negyedévitől.

A Kaspersky Lab ugyanakkor közel 300 ezer új, mobil készülékeket támadó rosszindulatú szoftvert leplezett le a második negyedévben, 2,8-szor többet, mint az első negyedévben. A kártevő programokat a kiszemelt célpontra eljuttató telepítő csomagokból egymillió akadt fenn a Kaspersky védelmi rendszerén, ami hétszerese az első negyedévinek.

A kiberbűnözők legkedveltebb célpontja továbbra is az online banki ügyintézés volt, legkedveltebb eszközeik egyike pedig a felhasználók bejelentkezési adatainak ellopására szolgáló "trójai" vírus. Az egyik ilyen trójai vírus, ami az első negyedévben 29 banki és pénzügyi alkalmazást fertőzött meg, a második negyedében már 114 (négyszer több) rendszerbe férkőzött be.

A Kaspersky Lab összesen 5,9 millió behatolási kísérletet észlelt a második negyedévben online bankszámla műveleteknél, 800 ezerrel kevesebbet, mint az első negyedévben.

A Kaspersky védelmi programját használó felhasználók közül a legtöbbet, 5,3 százalékot Szingapúrban támadták meg banki trójai szoftverrel. A sorban a második Svájc volt 4,2 százalékkal, a harmadik Brazília és Ausztrália 4,0 százalékkal, a negyedik pedig Hongkong 3,7 százalékkal.

A Kaspersky Lab szakemberei a második negyedévben négy nagy, kormányzati szervek és nagyvállalatok ellen intézett célzott kiberkémkedési kampányt lepleztek le, amelyeknek a CozyDuke, Naikon, Hellsing és Duqu 2.0 nevet adták.

A második negyedévi felderítő munka egyik figyelemre méltó megállapítása volt, hogy a kiberbűnözők növekvő érdeklődést mutatnak a kis- és középvállalatok iránt is. Fő célpontjaik a vegyipar, a nanotechnológia, az oktatás, a mezőgazdaság, a tömegtájékoztatás és az építőipar voltak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.