Digitális pénzünk

Ki felel az ellopott adatokért?

Tudta, hogy az e-kereskedelemi vállalatok közel fele és a pénzügyi szolgáltatók kétötöde veszít el pénzügyi vonatkozású adatot egy év során, a célzott támadások, az alkalmazások sebezhetősége és egyéb biztonsági incidensek következtében?

2015.02.04 21:00ma.hu
freedigitalphotos hyena reality

Bár e két üzleti szektor hasonlóságot mutat ebben a kérdésben, a biztonsági technológiához való hozzáállásuk merőben más: az online kereskedések csupán 53 százaléka nyilatkozott úgy, hogy "minden tőlük telhetőt megtesz azért, hogy a biztonsági megoldásai a lehető legfrissebbek legyenek", amely a globális átlaghoz képest 10 százalékos lemaradást jelent. Mivel az online kereskedelem üzleti modelljének alapja a fizetési folyamatban rejlik, ezért a vírusirtó szoftverek beszerzésétől való idegenkedés akár komoly veszteségeket is okozhat.

A pénzügyi szolgáltatók sokkal pozitívabban és hatékonyabban közelítik meg a pénzügyi adatok védelmének kérdését: a szervezetek 64 százaléka nyilatkozta azt, hogy "minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a biztonsági megoldásai a legfrissebbek legyenek". Ráadásul a pénzügyi szolgáltatók 52 százaléka azon szándékát is kifejezte, hogy bevezetne új, a tranzakciók védelmére irányuló technológiákat, míg ez az arány az e-kereskedelmi szegmensben 46 százalék, derült ki a Kaspersky Lab felméréséből.

A kérdőívben azokat a vállalatokat is megkérdezték, akik korábban komoly adatveszteséget szenvedtek, hogy azóta milyen lépéseket tettek az ügyfeleik megóvása érdekében. A különbözőségük ellenére, mind az e-kereskedelmi, mind a pénzügyi szolgáltató szektor képviselői hasonló lépéseketet hajtottak végre a biztonsági rendszerek fejlesztéséért. A végrehajtott intézkedések közül a leggyakoribb "a védett kapcsolat biztosítása az ügyfél tranzakciója során" volt, amelyet a pénzügyi szolgáltatók 88-, míg az e-kereskedők 78 százaléka vezetett be. A pénzügyi szolgáltatók nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy speciálisan mobileszközökre készült megoldásokat is javasoljanak.

Általánosan elmondható mindkét szektor esetében, hogy egy adatvesztést követően a legritkább lépés az, hogy a fogyasztóik számára ingyenes vagy akár kedvezményes árú, minőségi online biztonsági szoftvert nyújtsanak. Úgy tűnik, hogy sokkal inkább hajlandóak a saját biztonsági rendszerük biztosítására áldozi, mint a fogyasztóikéra.

Végezetül, bár adatvesztés után viszonylag magas arányban vezetnek be speciális végpontvédelmi megoldásokat a csalások ellen, - a pénzügyi szolgáltatók esetében 71-, az e-kereskedők esetében pedig 62 százalékban - érdemes a számok mögé néznünk. Ezek a számok ugyanis azt mutatják, hogy mindkét szektorban hozzávetőlegesen a cégek egyharmada még mindig nem fektet be pénzügyi biztonsági szoftverbe, még azután sem, hogyha adatvesztés következtében pénzügyi vonatkozású információkat is eltulajdonítanak tőlük.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.