A hackerek 2015-ben is velünk maradnak

Többletköltségek a hackerek miatt - az online boltok felkészültek

Az online pénzügyi támadások okozta károk - beleértve az ellopott összegek kártérítését - nem érik el a biztonsági megoldások telepítésének árát.

2015.01.14 09:00ma.hu
Freedigitalphotos hyena reality

Egy globális felmérés szerint, amelynek Magyarország is a része volt, kiderült, hogy a megkérdezett pénzügyi vállalatok 52 százaléka térítette meg az ügyfeleinek az internetes csalások következtében keletkezett károkat, anélkül, hogy a körülményeknek különösebben utánajártak volna. Sok olyan szervezet, amely online fizetési felülettel rendelkezik, fel van készülve azokra a többletköltségekre, amelyeket a kibertámadások jelentenek. A A Kaspersky Lab és a B2B International 2014-es felmérésében megkérdezett pénzügyi cégek képviselőinek 28 százaléka és az online üzletek dolgozóinak 32 százaléka biztos benne, hogy az online pénzügyi támadások okozta károk - beleértve az ellopott összegek kártérítését - nem érik el a biztonsági megoldások telepítésének árát. Csupán a pénzügyi cégek 17- és az online piacterek 7 százaléka jelölte meg a vevők kárának megtérítését a kibercsalások három legsúlyosabb következménye között.

Mindeközben, a Kaspersky Security Network szerint közel 4 millió Kaspersky Lab felhasználónak kellett szembenéznie pénzügyi malware-rel, amely megkísérelte ellopni a pénzüket 2013-ban (18,6 százalékkal több, mint 2012-ben). 2013 decemberében számos észak-amerikai bank szenvedett 200 millió dollárt meghaladó kárt amiatt, hogy az ügyfelek bankkártya adatai kiszivárogtak. Egyértelmű, hogy a kiberbűnözés folyamatos növekedése ahhoz vezet, hogy a cégek által fizetett kompenzáció meghaladja majd a pénzügyi tranzakciók védelmének díját és kompenzációs költségvetésük keretét is.

"A pénzügyi vállalatoknak nem csak arra kell egy költségvetési alapot elkülöníteni, hogy az ügyfelektől ellopott pénzt visszatérítsék, hanem a további ügyfél panaszok fedezésére is. De ami a legfontosabb, az az, hogy hiába kárpótolják gyorsan az áldozatokat, valószínűsíthetően legközelebb kétszer is meggondolják, hogy igénybe vegyék egy olyan bank szolgáltatásait, amely nem tudja az online fiókjuk biztonságát garantálni. Jobb megelőzni a kárt, mint kompenzálni azt. Azok a megoldások, amelyeket kifejezetten az online tranzakciók védelmére fejlesztettek, mint például a Kaspersky Fraud Prevention platform, a minimumra csökkenti az online csalások kockázatát, ami azt jelenti, hogy a kompenzációra elkülönített kassza felszabadul, és a pénzt az üzlet fejlesztésére fordíthatják." - mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.