Szűk látókör?

Facebook helyett saját aktív közösség a cégeknek?

"A Facebook gyors növekedése miatt, számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta."

2014.07.18 06:27MTI
Fotó: freedigitalphotos.net/Idea go

A hosszú távú, hatékonyabb működés érdekében a magyar vállalatoknak tanácsos egy saját, a Facebook-tól független, aktív közösséget, például egy céges blogot létrehozniuk - mondta Gombos Zsolt Facebook-szakértő, az Online Marketing Akadémia (OMA) alapítója csütörtökön Budapesten, sajtóbeszélgetésen.

A szakértő azoknak a cégeknek, amelyek támaszkodni akarnak a közösségi médiára, az online marketingben a csatornák változatos használatát javasolja, valamint a tudatos forgalomterelést a teljes mértékben ellenőrzés alatt tartható, saját kommunikációs csatorna felé. Gombos Zsolt jó opciónak látja a saját közösségi oldal létrehozását, például egy céges blog formájában. A vállalatok az oldalt látogatók adatainak összegyűjtésével saját adatbázist építhetnek, így idővel nem lesz szükségük a Facebook-ra, mint adatforrásra - mutatott rá.

A továbbiakban pedig email- és remarketing segítségével az egyszeri látogatók precízen újracélozhatók. A minőségi tartalommal rendelkező írásokkal és az olvasóktól származó hozzászólásokkal aktív közösség építhető, illetve a látogatók a vállalat weboldalára terelhetők - mutatott rá Gombos Zsolt. A szakértő szerint a Facebook gyors növekedése miatt, számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta.

Hozzátette: a magyar cégek többsége ugyanakkor rosszul viseli, hogy a Facebook, 2012-es tőzsdére lépését követően, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz megszűnt, így a cégek számára a követők 80-95 százaléka csak egy bizonyos összegért cserébe elérhető. Az "ingyenes illúzió" összeomlása ellenére a Facebook népszerűsége egyelőre töretlen, Magyarországon jelenleg 4,8 millió felhasználója van, amelyből az aktív látogatók száma 3,9 millió. A cégek többsége alternatív megoldások helyett egyelőre vagy elfogadta a költségnövekedést, vagy árat emelt, és ezt a fogyasztókkal fizettette meg - jelezte Gombos Zsolt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.