A világháló a legreményteljesebb hazai médium
Az internet világnapja: előretörőben van az online, de ködös a jövő
Az ágazat nagyjai abban egyetértenek, hogy a világháló a legreményteljesebb hazai médium - abban a kérdésben azonban már igencsak megoszlanak az álláspontok, hogy mi a követendő út; legalábbis ez derül ki az MTI által az internet világnapja alkalmából feltett körkérdésre adott válaszokból.
2008.05.18 08:44MTI"Jól állunk, és egyenesen előre" - mutatott irányt Uj Péter, az Index.hu főszerkesztője, megjegyezve: a médiának épp az online az az ága, ahol nem az a kérdés, hogy kell-e a termék az olvasónak, hanem az: milyen újdonságokkal előrukkolva javíthatja piaci pozícióit egy-egy társaság. Igaz ez akkor is, ha Magyarország térségbeli internetes vezető szerepe ma már a múlté: "szomszédaink jócskán leköröztek bennünket" - tette hozzá.
S noha "jósolni csak nagyon óvatosan lehet" ezen a terepen, hiszen milliárdokat érő cégek prognózisai is rendszeresen megbuktak már, az Uj Péter szerint biztosan állítható, hogy a legdinamikusabb növekedést a felhasználók által előállított tartalmakra támaszkodó szolgáltatások mutatják. Példaként a Youtube videomegosztó közösségi portál sikerét hozta fel, amely másfél év alatt vált dollármilliárdokat érő portállá. "A nagy portálok ma már a legolvasottabb nyomtatott lapoknál több embert vonzanak, és csak a két országos kereskedelmi tévé mondhat magának nagyobb közönséget" - árnyalta a képet Weyer Balázs, a másik nagy hazai hírportál, az Origo főszerkesztője.
Szerinte ennek a médiumnak egyfelől az a legfőbb előnye, hogy a leghamarabb jut el az olvasóhoz az első impulzus, azaz az alaphír, másrészt az, hogy a világhálón sokkal egyszerűbb mélységében megismerni egy témát, mintha valaki például könyvtárban látna neki ennek. A lassacskán általános trenddé váló mozgókép-szolgáltatás és a "már-már önállóan működő portálokat" kitermelő rovatszintű szakosodás mellett harmadik kitörési pontként azt említette: az online sajtónak ki kell találnia, hogyan tudja rövid, gyors, de mégsem felületes anyagokkal tájékoztatni a közönséget.
Követő médiumból saját történeteket felvonultató hírforrássá vált az utóbbi években az internet - adott újabb szempontot Mucsi Csaba, a Magyar Televízió (MTV) újmédia-főszerkesztője, aki ezzel magyarázza, hogy nyomtatott társaiktól egyre több tehetséges munkatársat halásszák el maguknak az online lapok. Szavai szerint tucatnyi tematikus site-ból álló portáljukkal még mindig csak a felszínt kapargatják: van hová fejleszteni; még ebben a hónapban elindítják például a Telesport.hu-t.
Előnyeik között említette, hogy rengeteg itt is felhasználható anyagot - műsora 60-70 százalékát - maga készíti a nagyobbik köztévé, az internetes szerkesztőség munkatársai pedig ugyanúgy besegítenek például a híradósoknak, mint azok nekik. Mint mondta, az utóbbi két név növekedése ellenére még mindig csak a lakosság negyedéhez jut el az internet, ezért még nagy fejlődési lehetőségeket rejt ez a terület.
Such György elnök közlése szerint a menedzsment "nem tartaná jó iránynak", ha a Magyar Rádió nagy erőkkel beszállna az internetes hírversenybe; sokkal inkább arra koncentrálnak, hogy az adásokhoz kapcsolódó tartalmak megjelenjenek a világhálón, akárcsak azok az anyagok, amelyek adásidő hiányában nem kerültek a műsorba.
A fiatal nézők megnyerésében szán kiemelkedő szerepet internetes jelenlétének a Duna Televízió - magyarázta Pomezanski György innovációs alelnök a kisebbik köztévé céljait, a nehézségek között említve, hogy határon túli célközönségük egy részénél - például Erdélyben - jóval kevésbé elterjedt az internet, mint Magyarországon. Mint mondta, a honlapjukon indítandó nettévéablakkal akarják megfogni a fiatalokat, akik például jazzkoncerteket nézhetnének meg itt, vagy a műsorok olyan "folytatásait", amelyek érdekesek ugyan, de az adásidő jelentette korlátok miatt nem kerülhettek képernyőre.
Noha képi világban, szerkesztésben és hangütésben is sokat fiatalodott az utóbbi három és fél évben, a mostani vezetés alatt a csatorna, ehhez elegendő munkatárs és pénz hiányában nem tervezik, hogy saját anyagok felpörgetésével szálljanak be a hírversenybe; az alelnök szerint számukra inkább egy, a tévé műsoraira alapozó általános portál a jövő útja.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 17:01 Megfenyegették a Boeing egyik biztonsági mérnökét, hogy fogja be a száját
- 16:51 Meghirdették a világ első szépségversenyét mesterséges intelligenciával készült modellek számára
- 15:30 Ilyen a mesterséges intelligencia szerint egy jógázó nő - képek
- 15:10 Egy nő egy holttestet tolt be a bankba, hogy hitelt vegyen fel a nevére
- 14:30 Drámaian megugorhat az olajár
- 13:47 A svéd parlament levitte a nemváltoztatás korhatárát 18 év alá
- 12:23 Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06