Flaszter

Kánikula és hőségriadó a budapesti repülőtéren!

Megkezdték a palackos víz osztását a repülőtéri betonon dolgozók számára a Budapest Airport környezet- és munkavédelmi igazgatóságának munkatársai, hogy ezzel is védjék a nagy melegben az előtereken szolgálatot teljesítők egészségét.

2015.06.12 12:06ma.hu
Budapest Airport Facebook

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a legmelegebb déli órákban törölték a tervezett szabadtéri futópálya karbantartási munkálatokat is, azokat igyekeznek a reggeli órákban elvégezni - írja a Budapest Airport hírlevelében..

Az árnyékban már bőven harminc fok feletti hőmérsékletet mutat a hőmérő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, csakhogy a ferihegyi betonon egy csepp árnyék sincs és az előtéri felületek is ontják vissza a meleget. A délelőtti órákban a beton hőmérséklete már meghaladta a 40 fokot, így a repülőgépek kiszolgálásának helyén már 38° C mértek. A repülőtér környezet- és munkavédelmi szolgálata emiatt megkezdte a palackozott víz osztását a repülőgép kiszolgálást végző dolgozók számára, szükség esetén természetesen az utasoknak is és amennyiben tovább emelkedik a hőség az ügyeletes repülőtér vezető (AODM – Airport Operations Duty Manager) elrendelheti a gyalogos beszállítás felfüggesztését és a buszok beállítását.

A repülőtér klimatizált termináljai megvédik az utasokat a hőségtől, hiszen a légkondicionálás jelentősen csökkenti a tűző nap hatásait, bár éppen az egészségügyi szempontok miatt nem szabad az épületeteket „túlhűteni” sem. A repülőgépek kiszolgálást végző dolgozóknál előírták, hogy csak a feltétlenül szükséges ideig tartózkodjanak a napon, a Budapest Airport munkatársai teljes UV-szűrős védő napszemüvegeket kaptak az elmúlt évben és folyamatos a pihenőhelyeken a vízellátottság. Mindez különösen fontos, hiszen egy-egy utasszállító repülőgép, pl. egy Airbus A 320-as típus értéke 25-28 milliárd (!) forint körül mozog, márpedig a technikai kiszolgálás minőségéből és a repülésbiztonság követelményeiből nem szabad engedni.

„Nagyon fontos a számunkra, hogy a repülőgépek közelében dolgozók az óriási hőségben is megőrizzék az egészségüket és a legjobb formában tudják teljesíteni a rájuk bízott, sokszor több milliárd forintos értékű technika kiszolgálását.” – mondta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi és munkabiztonsági igazgatója. Hozzátette: „Igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni azért, hogy a rendkívül erős napsütés és a hőség ellenére a repülőtéri dolgozók el tudják végezni felelősségteljes munkájukat és hogy a kánikula hatásaiból az utasok lehetőleg semmit se vegyenek észre utazás közben.”

A Budapest Airport a legmelegebb déli órákban felfüggesztette a tervezhető szabadtéri munkavégzést, így a mai napon a kötelező futópálya karbantartást reggel 7 óra és 11.30 között végezték el a 2. futópályán. A repülőtéri szolgálatok folyamatosan figyelik az időjárási helyzetet és többször is figyelmeztetik a dolgozókat az egészségvédelmi előírások betartására.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.