Olimpia-Rio2016

Lássuk, mit eszik négy csúcsolimpikon, hogy felturbózza magát

Már javában zajlanak a 2016-os nyári olimpiai játékok Rio de Janieroban, ahol minden ország abban bízik, hogy az ő atlétája bizonyul a legjobbak közül is a legjobbnak.

2016.08.09 09:31ma.hu
hirdetés

Ahhoz, hogy egy sportoló olimpiai bajnok legyen, számos dologra van szükség. Egyrészről a veleszületett tehetség, ami ugye adott dolog, mesterségesen nem generálható. Másrészt ott van a hihetetlen edzőmunka, amivel ezek a modernkori gladiátorok felkészülnek a nagy megmérettetésre, egészen kicsi koruktól fogva.

Fontos a pszichológiai felkészülés, az akaraterő, és a kitartás, de az sem elhanyagolható, hogy mit is esznek ezek a leendő hősök a mindennapok során. Persze nem létezik szuper-étrend, ami egyik pillanatról a másikra Hosszú Katinkát vagy Szilágyi Áront varázsol az emberből, minden sportolónál más-más diéta mutatkozott sikeresnek.

Most összeszedtük néhány olimpiai csillag napvilágra került étrendjét, hogy a kedves olvasó is képet kapjon arról, mivel táplálkoznak ezek az atléták.

Usain Bolt

A jamaikai sprinter a magas szénhidrát és fehérjetartalomra esküszik. Reggelire szívesen fogyaszt például tojásos szendvicset. Az ebéd általában tésztaféléből vagy sózott marhahúsból esetleg halból áll. Vacsorára brokkolit, jammgyökeret, csirkét vagy más húsokat valamint lisztből és vajból készült úgynevezett jamaikai gombócokat fogyaszt szívesen. A nassolnivalója többnyire gyümölcsökből, mangóból, ananászból, almából áll.

Gabby Douglas

A tornásznő a kiegyensúlyozottság híve, a reggelije többnyire teából, zabkásából és banánból áll. Ebédre csirkét, csokoládéval bevont mandulát és spárgát fogyaszt, míg a vacsorája leginkább fokhagymás kenyeret, tésztafélét, lazacot vagy mézeskalácsot tartalmaz.

Michael Phelps

A cápaember a kalóriabombára esküszik, reggelire gyümölcsöt, zabkását vagy sonkás omlettet eszik és kávét iszik hozzá, ebédre pedig húsgolyós szendvicset fogyaszt a legszívesebben. A vacsora, teljes kiőrlésű gabonafélékből, sovány húsokból és zöldségfélékből áll.

Ashton Eaton

A tízpróbázó, ha lehet, kerüli a cukrot és inkább a fehérjére helyezi a hangsúlyt. Reggelije avokádóból, kolbászból, banánból tojásból és teljes kiőrlésű pirítósból áll. Ebédre humuszt, sajtot, szalámit, répát és kekszet fogyaszt, míg a vacsorája többnyire csípős csirke szárnyból és tökből áll.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.