Európai kampány indult

A főnökének kell stresszelnie az ön munkahelyi stressze miatt

A munkahelyi stressz megelőzésének és megfelelő kezelésének fontosságára hívja fel a figyelmet az Európai Munkabiztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) kampánya.

2015.04.25 13:30MTI

A munkahelyi stressz kezelése és megelőzése elsősorban a munkáltató feladata - hangsúlyozta Balogh Katalin, az ügynökség nemzeti fókuszpontjának vezetője az M1 aktuális csatornán szombaton. Az ügynökség fontosnak tartja tudatosítani azt, hogy a munkahelyi stressz jelen van és foglalkozni kell vele. A pszichoszociális kockázatokat ugyanúgy értékelni kell, mint más munkahelyi, például fizikai, kémiai vagy ergonómiai kockázatokat.

A szakember elmondta, hogy az ügynökség 2013-ban hirdette meg kétéves európai kampányát. Ezt megelőzően végeztek egy több tízezer munkavállalóra kiterjedő európai felmérést, amelyben az európai munkavállalók több mint fele gyakori munkahelyi stresszről számolt be. A felmérés tanúsága szerint Magyarországon a munkahelyi stressz leggyakoribb oka az állás bizonytalansága és a nagy munkaterhelés.

Az ügynökség egyebek közt tájékoztató anyagok terjesztésével, konferenciák szervezésével, valamint magyar nyelven is elérhető honlapján keresztül nyújt segítséget a munkahelyi stressz megelőzéséhez és kezeléséhez.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.