Ön szokott darálni?
Háttérbe szorul a tévézés - de nem a film/sorozatnézés!
A régi formátumok és üzleti modellek elavulnak, helyet adva az igény szerinti szórakoztatásnak. Kattintgat vagy kapcsolgat?
2014.09.12 21:00Szilágyi Szabolcs - ma.huAz Ericsson ConsumerLab éves TV és Média jelentésének legújabb kiadásából kiderül, hogy a valós idejű, streaming videoátvitel már majdnem egy szinten áll a hagyományos tévénézéssel: a fogyasztók 75%-a néz streamelt tartalmat, míg 77%-uk néz műsorrend szerinti adást hetente többször. Az immár ötödik éve kiadott jelentés azt is megállapította, hogy majdnem minden ötödik néző (19%) kész fizetni azért, hogy bármilyen eszközön elérhesse kedvenc tartalmait. Ez 25%-os növekedést jelent mindössze két év alatt.
A 23 országban, több mint 23 ezer emberrel készített interjúkon alapuló eredményekből kiderül, hogy a felhasználói magatartásban bekövetkező eltolódás továbbra is jelentős hatással van a televíziós és média-iparágra, a régi formátumok és üzleti modellek elavulnak és helyet adnak az igény szerinti szórakoztatásnak.
A tanulmány szerint az okostelefonokon és táblagépeken megtekintett tartalomra fordított időmennyiség intenzíven növekszik. Emellett egyre többen tekintik a hagyományos műsorsugárzást és a fizetős tévécsatornákat "tartalomraktáraknak", amelyekből a fogyasztók digitális videorögzítőjük segítségével későbbi megtekintésre válogatják a műsorokat. A DVR funkciók elősegítik a "maratonszerű" sorozatnézés (hazai sorozatos szlenggel "darálás") növekedését, amely a tévésorozatok és többrészes mozifilmek egy csomagban való kiadásával kezdődött, és éles kontrasztban van a hagyományos televíziózási élménnyel, amikor egy kedvenc műsor minden új epizódjára egy hetet kellett várni.
Ezzel párhuzamosan számos néző tért át az előfizetés-alapú igény szerinti videó (S-VOD) szolgáltatásokra, mint amilyen a Netflix és a Hulu, és 48%-uk állítja, hogy szeretné, ha egy-egy népszerű sorozat összes részét egyszerre adnák ki, hogy ők dönthessék el, mikor nézik meg az egyes epizódokat.
Míg a fogyasztók 41%-a szeretné, ha bárhol megtekinthetné kedvenc műsorát, ennek két fő akadálya volt: az adatforgalom költsége és magának a tartalomnak a költsége. A kutatás arra is rávilágított, hogy sokan nem hajlandóak minőségi kompromisszumra: 43% mondta, hogy a rendkívül nagy felbontás (UHD) fontos neki.
Niklas Heyman Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója kijelentette: "A tanulmány eredményei világosan mutatják, hogy a médiavállalatoknak újra át kell gondolniuk a tartalom létrehozásának és megjelentetésének módját, a televíziós szolgáltatók számára pedig az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb minőségű tartalmat legyenek képesek biztosítani a nézőknek, függetlenül attól, milyen eszközön nézik a műsort. A helyzet gyorsan változik, az üzleti és szolgáltatási modelleknek pedig igazodniuk kell a változás üteméhez, ha továbbra is a fogyasztók által értékesnek tartott szolgáltatásokat kívánnak nyújtani".
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 1:30 Esküt tettek Tatán a PzH 2000 önjáró lövegek kezelői
- 0:30 BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- 23:30 A L'Oréal 8,3 százalékkal növelte árbevételét az első negyedévben
- 22:30 Az év végig megkétszerezi napenergia-termelő kapacitásait a Budapesti Közművek
- 21:30 Bakondi György: a migrációs paktum kudarcra van ítélve
- 20:50 Kizuhant egy hároméves kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
- 19:44 Az EU szankciókat vezet be szélsőséges izraeli telepesek ellen Ciszjordániában
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06