Ahhhh az edzőteremben

"Senki se veszi észre" - Létezik orgazmus edzés közben!

Először egy külföldi online férfimagazin írt a "coregazmus"-ról, azaz az edzőteremben átélt orgazmusról - valóban képesek ilyesmire a nők, és ha igen, miért?

2011.12.09 13:00ma.hu
hirdetés

A fentiek hallatán alighanem mindenki felkapja a fejét - orgazmus az edzőteremben? Ki képes erre? És még csak fel sem tűnik senkinek? Mióta egy Adam Campell nevű szerkesztő megemlítette a "coregazmust" blogjában, a The Fitness Insider-ben, egyre több nőt foglalkoztat a kérdés, valóban lehetséges-e élvezni az edzőteremben, létezik-e ez a fitness jelenség?

"A harmadik 15-ös ismétlés után, amikor megemeltem az adagot 20-ra, valóban képes voltam orgazmust érezni -
írta egy hasizomerősítő gyakorlatokat végző nő - És senki sem vette észre, higgyék el!" - tette hozzá.

Más akkor tapasztalt ilyet, amikor háton feküdt a földön, a dereka alá egy törölközőt vagy párnát rakott, és mindkét lábát egyszerre emelgette - majd a talpa egészen a talajhoz ért.

Victoria Zdrok PhD, szexterapeuta és az Élvezet anatómiája című kötet szerzője igyekszik tudományos magyarázattal szolgálni a jelenségre. Véleménye szerint sok nőnek van szüksége feszültségre a lábakban, mielőtt elélvez.

"Tehát amikor edz, az endorfin és a dopamin felszabadulása - amely szükséges az orgazmushoz -, kombinálódik ezzel a feszítéssel a has tájékán vagy a test alacsonyabban fekvő részein, és mindez a klitorisz izgatásához hasonló" - mondja Dr. Zdrok.

Joy Davidson PhD, a Félelem nélküli szex írója szerint a fittség is számít. "Ez gyakran azokkal a nőkkel történik meg, akiknek nagyon erős kismedencei izmaik vannak. És amikor bizonyos gyakorlatokat végeznek, olyan területeket dolgoztatnak - például a comb belső részét - amelyekkel gyakorlatilag automatikusan szorítják ezeket az izmokat. Idegi impulzusokat küldenek a kismedence területére.'

Kevés gyakorlattól nem biztos, hogy működik az orgazmus, de ha sokszor ismételnek egy-egy mozdulatsort, a kismedencei izmokat újra és újra megszorítják.

A szakemberek szerint ilyen hatással van az a gyakorlat, ha egy rúdon kapaszkodva végzünk páros lábemeléseket, ugyanebben a pozícióban oldalra húzzuk fel mindkét lábat, majd a másik oldalra; ha fekvőtámasz pozícióban csak az egyik lábunkat tartjuk ki egy ideig, majd a másikat; ha háton fekve páros lábunkat a magasba emeljük, és vele együtt a kezeket is - a végtagok a levegőben találkoznak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Belépés és regisztráció hirdetés
hirdetés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.