Frusztrálltá és idegessé teszi az embereket

Idegőrlő: 6 perc várakozás a telefonban megbetegít minket!

Gyorsuló szívverés, verejtékezés, aggodalmaskodás, frusztráció és magas vérnyomás - szakértők szerint mindezt a sok várakozás okozhatja a call centerek tárcsázása után.

2011.09.23 08:23ma.hu

Egy call center válaszára várni a telefonvonal túlsó végén több 5 percen és 58 másodpercen át rossz hatással van az egészségünkre - mutatta ki egy új tanulmány.

A kutatók szerint a stressz szint és a vérnyomás veszélyes mértékben képes megemelkedni ebben a szituációban, az ember frusztrálttá válik a várakoztatás közben.

A tanulmány kiderítette, hogy a briteknek több mint a fele lett bosszús, miközben egy call center tárcsázása után várakoznia kellett. A vizsgált alanyok 64 százaléka mondta, hogy panaszuk bejelentése során a "bosszantó" zene is csak idegesítette őket, melyet állítólag azért vetnek be, hogy nyugtassák az ügyfeleket.

Ötből négy telefonáló inkább feladta a próbálkozást, mint hogy tovább hallgassa az egészet. Dr. Roger Henderson stressz-szakértő hozzáteszi: az alanyoknál a várakozás közben szaporább szívverés, verejtékezés és fejfájás is előfordult. Érzékennyé és haragossá váltak.

Mindezek komolyabb egészségügyi problémákhoz is vezethetnek, mint például krónikus szorongás, gyomor- és bélpanaszok, de akár egy kapcsolat lezárulását is előidézhetik.

Dr. Henderson elmondta: a gond az, hogy manapság olyan világban élünk, amikor az emberek nem bírják elviselni, ha "szórakoznak" az idejükkel. A tanulmány rávilágít arra is, hogy a várakozás egyre tolerálhatatlanabb számukra.

"Ha nem kapjuk meg az általunk elvárt szolgáltatást amilyen hamar csak lehet, stressz szintünk gyorsan és jelentős mértékben növekszik. Ezzel együtt az egészségügyi problémák kockázata is nő."

Hat perc várakozás egy call center válaszára elegendő, hogy "felmenjen bennünk a pumpa", különösen, ha még választ sem kapunk a kérdésünkre.

Az alanyok 67 százaléka rémesen érezte magát, amiért arra kényszerítették, hogy várakozzon, a harmaduk stresszt tapasztalt, 19 százalék haragossá vált, 16 százalékuk pedig úgy érezte, hogy az ügyfeleket egyszerűen nem becsülik.

Mindezek elgondolkodtatóak - nemcsak az ügyfelek egészsége szempontjából, de abból a szempontból is, milyen hírneve lehet egy olyan cégnek, amelyik haragot és frusztrációt vált ki az emberekből. Mert ajánlani senkinek sem fogják, ez egyértelmű.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.