Új tendert írnak ki?

Tarlós kizárólag az Alstom első számú vezetőjével tárgyalna

Tarlós István főpolgármester kijelentette: ha az Alstom első számú vezetője elfogadja a budapesti városvezetés meghívását, akkor "nyitva marad a kapu", ellenkező esetben nem marad más hátra, mint az új tender kiírása.

2011.06.06 17:21MTI

Tarlós István hangsúlyozta: a metrószerelvények ügyében mással már nem tárgyal, csak a francia cég első emberével. Hozzátette: hétfőn azt a visszajelzést kapta, hogy két napon belül választ adnak a meghívásra.

A főpolgármester szavai szerint, ha nem jön el, "akkor kénytelen úgy értelmezni, hogy a jóhiszeműség legkisebb szikrája sem fedezhető fel a külföldi cég magatartásában; akkor nem marad más hátra, mint az új tender kiírása".
   
A főpolgármester úgy fogalmazott, ha az Alstom hajlandó a szerelvények kijavítására, illetve a vasúthatósági engedély legális megszerzésére, akkor "van miről beszélnünk". Mint mondta, "az esetleges új tender kiírása egyre közelebb van, hiszen az uniós támogatás elveszítését nem kockáztathatjuk meg, így arra gondoltunk, hogy még egy esélyt adunk a megegyezésnek".
   
Tarlós István azt mondta: azért türelmes az ügyben, mert nem akarja a hosszú évek alatt okozott károkat tovább fokozni, kármentésre törekszik.
   
A Magyar Nemzet hétfőn számolt be arról, hogy Tarlós István Budapestre hívta az Alstom vezetőjét. A BKV azután mondta fel az Alstommal öt éve kötött szerződést, hogy a cég - amely a négyes metróhoz is gyártotta volna a kocsikat - kettes metróra szánt kocsijai nem kapták meg a típusengedélyt fékhibák és más biztonsági hiányosságok miatt. Az Alstom francia bírósághoz fordult a BKV által követelt több mint 30 milliárd forint ügyében.

Az Alstom örömmel fogadta Tarlós István kezdeményezését

Az Alstom Transport örömmel fogadta, hogy Tarlós István, Budapest  főpolgármestere megbeszélést kezdeményezett a cégcsoport vezetőivel a metrószerelvények ügyében.
   
A francia cég hétfői közleményében azt írta, több alkalommal jelezték már, hogy az Alstom továbbra is kész folytatni a tárgyalásokat a BKV-val, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (NKH)annak érdekében, hogy megoldást találjanak az új budapesti metrók forgalomba állítására.
   
Tarlós István postán küldött levelét az Alstom párizsi vezetése hétfőn megkapta, arra a legrövidebb időn belül, a hivatalos csatornákon keresztül válaszolnak - írták a közleményben.
   
A Magyar Nemzet hétfőn számolt be arról, hogy Tarlós István Budapestre hívta az Alstom vezetőjét. A BKV azután mondta fel az Alstommal öt éve kötött szerződést, hogy a cég - amely a négyes metróhoz is gyártotta volna a kocsikat - kettes metróra szánt kocsijai nem kapták meg a típusengedélyt fékhibák és más biztonsági hiányosságok miatt. Az Alstom francia bírósághoz fordult a BKV által követelt több mint 30 milliárd forint ügyében.
   
A főpolgármester hétfőn, újságíróknak nyilatkozva, azt mondta, ha az Alstom első számú vezetője elfogadja a budapesti városvezetés meghívását, akkor "nyitva marad a kapu", ellenkező esetben nem marad más hátra, mint az új tender kiírása.
   
Tarlós István hangsúlyozta: a metrószerelvények ügyében mással már nem tárgyal, csak a francia cég első emberével. Hozzátette: hétfőn azt a visszajelzést kapta, hogy két napon belül választ adnak a meghívásra.
   
A másodfokon eljáró versailles-i bíróság várhatóan a héten hoz határozatot arról, hogy jogos, vagy jogtalan volt-e a BKV kísérlete a metrószerződés 3 milliárdos bankgaranciájának lehívására.

A BKV tavaly október 20-án bontotta fel a szerződést az Alstommal, amelyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására 2006-ban kötöttek. A felmondása oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt.
   
A felbontással egyidejűleg a BKV megpróbálta lehívni a szerződésben foglalt bankgaranciát, amelynek jogosságát az Alstom vitatta. Álláspontjuk szerint ugyanis a BKV jogtalanul mondta fel a szerződést, így a garancia lehívása sem lehet jogos.
   
Az NKH október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna azokat. Emiatt nem adták meg a derogációt (jogszabálytól való eltérést) a francia cégnek.
   
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártana a 2-es metróra 150 millió euróért, illetve 15+7 automata szerelvényt a négyes vonalra 114 millió euróért.
   
A Fővárosi Önkormányzat június 3-i döntése értelmében a BKV vezérigazgatójának meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó július végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre.
   
A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhetett. Az előlegre, illetve a jóteljesítésre vonatkozó bankgaranciát a BKV megpróbálta lehívni, és bejelentette kötbérigényét is.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.