Hableány-tragédia
Bírósággal fenyegetik a Hableány elhunyt matrózát
Az édesanyja teljesen összetört a tragédia óta. A szolgáltató vizsgál.
2019.10.01 11:19ma.huBíróságot, végrehajtást helyezett kilátásba az egyik telefonszolgáltató a május 29-én elsüllyedt Hableányon elhunyt matróz, Pethő János számára, aki a hullámsírba vitte magával részletre vásárolt készülékét.
Édesanyja fájdalmának feldolgozását nem segíti, hogy a cég felszólító levelekkel bombázza. A halott fiát felszólították, hogy egy összegben fizesse ki a telefon árát, 102 520 forintot, különben bíróságra viszik az ügyet – írta a Blikk.
„Július 9-én a kisebbik fiam, Tibor bevitte a telefonos cég ügyfélszolgálatára János halotti bizonyítványát” – idézte fel Julika néni. „Elmagyarázta, hogy tragédia történt, a bátyja nem él, ne küldjenek a címemre több levelet, mert ez rendkívül felzaklat engem.”
Ennek ellenére augusztus végén a telefonos cégtől újabb felszólítás érkezett Julika néni címére, hogy a fia – akiről addigra már biztosan tudták, hogy májusban meghalt – egy összegben fizesse be a tartozását. Az eset után János öccse, Tibor ismét visszament az ügyfélszolgálatra.
Reklamációjára az ügyintéző kedvesen bólogatott, megígérte, méltányosságból elengedik a fivére tartozását, és ott, előtte meg is írta a kérvényt, ám nem sokkal utána újabb fizetési felszólítást küldtek a halott férfinak, mondván: méltányosságról szó sem lehet. „Ezt az eljárást kegyeletsértőnek, az édesanyámmal szemben pedig embertelennek tartom” – szögezte le a fivér a lapnak.
A Blikk megkereste a szolgáltatót, akik kivizsgálják az ügyet, így későbbre ígértek választ.
A matróz családjának ügyvédje, dr. Magyar György szerint a cégnek megérte volna elengedni ezt a csekélynek mondható tartozást. „Jogszerűen egy szolgáltató egyébként követelheti az elhunyt tartozását az örökösöktől a hagyaték erejéig, de a gyászoló család még nem tart itt” – magyarázta az ügyvéd.