Katasztrófavédelem
Több kéményt ellenőriznek, amióta ingyenes a szolgáltatás
Sok olyan ingatlanba is bejutnak a kéményseprők, ahol évtizedek óta nem járt szakember.
2017.09.28 15:09MTIAz ingyenes kéményseprés bevezetése óta több kéményt tudnak ellenőrizni a kéményseprők és sok olyan ingatlanba is bejutnak, ahol évtizedek óta nem járt szakember - tájékoztatta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság csütörtökön az MTI-t.
Emlékeztettek arra, hogy 2016 júliusában jelentősen átalakult a hazai kéményseprés rendszere: az ország nagy részén, csaknem 2600 településen a katasztrófavédelem vette át a feladat ellátását a lakosság körében.
Azóta a "sormunka", vagyis az ütemezett ellenőrzés ingyenes, a katasztrófavédelem által foglalkoztatott kéményseprők pedig minden esetben megbízhatóan ellenőrzik és tisztítják a kéményeket. Vagyis azok az állampolgárok, akik biztosítják a kéményseprők bejutását, nagyobb biztonságban élhetnek - tették hozzá.
A közelgő fűtési szezonra tekintettel az OKF idén is felhívta a kéményseprés fontosságára a figyelmet. Azokba az ingatlanokba, ahol gázzal működő vagy zárt égésterű fűtőeszköz működik, kétévente, minden egyéb esetben évente érkezik a kéményseprő - írták. Hozzátették, hogy szakmailag indokolt esetekben gyakoribb ellenőrzést is előírhat a kéményseprő, de az állampolgár is dönthet úgy, hogy sűrűbben ellenőriztet. Utóbbi esetben a szolgáltatást meg kell rendelnie és annak ellenértékét meg kell fizetni.
Kitértek arra, hogy a katasztrófavédelem ellátási területén a katasztrófavédelemtől, a kéményseprőcégek ellátási területén pedig a településen szolgáltatást végző cégek bármelyikétől meg lehet rendelni az ellenőrzést.
Mint kifejtették, a "sormunka" a kiértesítéssel kezdődik: a kéményseprők a megadott időpont előtt két héttel értesítést hagynak a postaládában arról, hogy mikor fognak érkezni. Ha a megadott időben a kéményseprő nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést a postaládában. Ha a munkát a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor egy újabb papírt hagy a postaládában. Ezen már az áll, hogy 30 napon belül egyeztetni kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a kémény ellenőrzése és tisztítása.
Ez utóbbi esetben azonban már kiszállási díjjal kell számolni, amelynek mértéke az illetékes önkormányzat rendeletében meghatározott, a 2015. július 1-jei állapot szerinti közszolgáltatási díj 30 százalékának megfelelő összeg - közölte a katasztrófavédelem.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:20 Nébih: tortellinit hívott vissza a SPAR
- 8:18 Voks 24 - Ma kezdődik a kampány és az ajánlásgyűjtés
- 7:16 Iskolás lányoknak rendeznek informatikai pályaorientációs napot Szegeden
- 6:13 Megerősítette Budapest befektetési ajánlású osztályzatát a Moody's
- 1:30 Esküt tettek Tatán a PzH 2000 önjáró lövegek kezelői
- 0:30 BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- 23:30 A L'Oréal 8,3 százalékkal növelte árbevételét az első negyedévben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06