Oktatás
Kompetenciamérés: nem romlott a diákok eredménye
A felmérést 4308 iskola 242 394 tanulója írta meg a hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon.
2017.04.28 14:37MTINem érzékelhető tendenciaszerű változás, stabilak az országos kompetenciamérés eredményei az elmúlt években - mondta Ostorics László, az Oktatási Hivatal osztályvezetője a hivatal pénteki sajtótájékoztatóján, amelyen a 2016-os országos kompetenciamérés eredményeiről készült jelentést ismertették.
Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese közölte: a felmérés az olvasott szöveg értését és a matematikai eszköztudás alapkompetenciáit méri a tanulók szociokulturális hátterével árnyalva, minden évben és minden tanulóra kiterjedően. A felmérést jogszabály írja elő, minden évben május utolsó szerdáján tartják, és a diákok négyszer 45 percben töltenek ki tesztfüzetet - magyarázta. Hozzátette: önkéntes tanulói, továbbá telephelyi és intézményvezetői kérdőív kapcsolódik a felméréshez.
Az elnökhelyettes úgy látja, a mérés egy köznevelési innováció eredménye, amelyet 2001-től minden évben megszerveznek, így a felmérés több kormányzati ciklust, oktatáspolitikai irányvonalat megélt, folyamatosan fejlődött , és ma rangos, a vezető nemzetközi mérési trendekhez illeszkedő kutatásról van szó. Ez egy megbízható, hosszú évek óta működő, tudományos háttérrel rendelkező rendszer - fűzte hozzá.
Mint mondta, a felmérés lehetővé teszi a tanulók eredményeinek követését, fejlődésük mérését és elemzését.
Ostorics László elmondta: a felmérést 4308 iskola 242 394 tanulója írta meg a hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon.
Kifejtette: sem a szövegértés-, sem a matematikateljesítményt tekintve nem tapasztalható tendenciaszerű változás, de a matematikateljesítményt illetően míg a fejlődés a 6-8. évfolyam között jelentős, a 8-10. évfolyam között lelassul.
Az osztályvezető kitért rá: a teljesítmények településtípus szerinti megoszlását megfigyelve a matematikateljesítmény alapján az látszik, hogy mérhető különbségek vannak. A legmagasabb teljesítményeket a fővárosban mérték, ezt követik a megyeszékhelyek, a városok, majd a községek. Világos tehát az összefüggés, az átlagteljesítménybeli különbségek tükrözik a településtípusok közötti szociokulturális különbségeket - mutatott rá. Hozzátette: a fejlődés mértékét tekintve viszont sokkal kisebbek a különbségek a településtípusok között, mint az átlagteljesítményben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 3:30 Gyermekrajzpályázatot hirdet a MÁV a balesetek megelőzése érdekében
- 2:30 ÉKM: már több mint 7 millió vármegye- és országbérletet adtak el
- 1:30 Profession.hu: globálisan a munkavállalók 23 százaléka keres külföldön állást, a magyaroknak 15 százaléka
- 0:30 Szeptemberben Szegedre érkeznek a világ legjobb hőlégballonosai
- 23:30 Bakondi György: az unió migrációs politikája ellentétes az európai emberek érdekeivel
- 22:30 Czomba Sándor: már fél éve folyamatosan emelkedik a reálbér
- 21:30 Több mint 170 ezer külföldi is szavazhat az önkormányzati választáson
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06