Ez van

Médiatanács: A Boross-interjú aggályos, de nem jogsértő

A Médiatanács nem tartotta kirekesztőnek, ezért jogsértés hiányában megszüntette a hatósági eljárást a Magyar Hírlapban megjelent Boross-interjú ügyében a szólás- és sajtószabadság védelme érdekében.

2016.02.11 19:53ma.hu
hirdetés

A testület eheti ülésén hozott kiemelt döntések közé tartozik még, hogy társadalmi célú reklámok szabálytalan közzététele miatt bírságokat szabtak ki a Duna Médiaszolgáltatóra és a TV2-re, nyertest nyilvánítottak a kazincbarcikai rádiós frekvenciapályázaton, és a határoztak a Szent István Rádió néhány vidéki műsorának egységesítési kérelméről.

A Médiatanács nem minősítette kirekesztőnek Boross Péternek a Magyar Hírlapban és online oldalán Nem kulturális, hanem etnikai konfliktus a bevándorlás címmel tavaly augusztusban megjelent interjúját, ezért jogsértés hiányában megszüntette a hatósági eljárást. A testület álláspontja szerint a vizsgált médiatartalom tekinthető ugyan aggályosnak vagy tudományosan megalapozatlannak, és az érintett közösségre nézve kétségtelenül sértő, vitára okot adó negatív véleményeket, kijelentéseket tartalmazott, de a médiaszabályozási előírások érvényesítése során az ilyen vélemény nem zárható ki a nyilvánosságból pusztán annak társadalmi érzékenységére és esetleges sértő jellegére tekintettel, különösen egy fontos, heves érzelmeket is kiváltó közéleti vitában. Egy régóta zajló és várhatóan sokáig elhúzódó, az ország és az egész kontinens jövőjét érintő kérdésben a médiahatóság ugyanis csak akkor avatkozhat be bizonyos vélemények kitiltásával – a szólás- és sajtószabadságot korlátozva –, ha azok egyértelműen megsértik a gyűlöletkeltés, a kirekesztés tilalmára vagy az emberi méltóság védelmében hozott rendelkezéseket.

A Médiatanács a Mérték Médiaelemző Műhely politikai reklámokat kifogásoló beadványa nyomán megállapította, hogy A magyar reformok működnek! című szpotok sugárzásával a TV2 Média Csoport Kft. és a Duna Médiaszolgáltató Zrt. megsértették a társadalmi célú reklámok közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezéseket, ezért a TV2 médiaszolgáltatóját 856 ezer forintra, a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-t 832 ezer forintra bírságolta a fokozatosság és arányosság elvét itt is alkalmazva.

A Médiatanács hozzájárult a Favorit Masters Kft. kérelméhez, amelyben nevét a MaRock FM Rádió – Budapest 95,8 MHz-ről Rock Rádióra kívánja változtatni. A vállalkozásnak legkésőbb május közepéig kell megkezdenie rádiós szolgáltatását.

Rádió Top megnevezéssel a Sztyeppe Műhely Kft.-t nyilvánította nyertessé a Médiatanács a Kazincbarcika 88,8 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán. A másik pályázó, a Barcika Art Kft. ajánlata tartalmilag érvénytelen volt, mert az pénzügyileg nem volt kellően megalapozott.

Egységesítheti néhány vidéki rádiójának adását a Szent István Rádió, a Médiatanács ugyanis engedélyezte a vételkörzet-bővítést az addig hálózatba kapcsolódással működő Eger 91,8 MHz+Gyöngyös 102,2 MHz-nél a Hatvan 94,0 MHz-en sugárzó rádióval, illetve a Miskolc 95,1 MHz+Encs 95,4 MHz-nél a Sátoraljaújhely 90,6 MHz-en üzemelő rádióval.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.