Ez gáz

Tüzet okozhat és lassú az euro 6-os motor a tűzoltó autókban

Az euro 6-os motorokban a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz képes meggyújtani azt a tarlót, amit éppen oltanak.

2016.01.27 00:26MTI

A tűzoltóautóban - mentés közben, azaz álló helyzetben - túlmelegszik az euro 6-os motor kipufogó rendszere, amely tüzet okozhat, ezért a jövőben is elegendő ezekbe a járművekbe euro 4-es kibocsátású motorokat szerelni - a belügyminiszter erről szóló rendelettervezetét hétfőn hozták nyilvánosságra a kormány honlapján.

A tervezet indoklása szerint az euro 6-os motorokban a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz képes meggyújtani azt a tarlót, amit éppen oltanak, illetve szintén gyulladásnak van kitéve a mentett kocsiból szivárgó üzemanyag. A másik indok arra, hogy rosszabb emissziójú motorokkal szereljék a tűzoltóautókat az, hogy a tisztább motoroknak kisebb a teljesítményük, amely "hátrányosan befolyásolja a tűzoltó feladatának végrehajtását, alkalmazhatóságát".

A tervezet kitér arra is, hogy a már forgalomba helyezett, a fogvatartottak szállítására szolgáló járművek 2025 végéig a jelenlegi felszereléssel működtethetők. Vagyis nem kell hozzájuk átalakítási engedély, és nem követelhető meg a tervezet mellékletébe meghatározott egyéb követelmény sem. Így nem szükséges minden fogvatartott részére legalább kétpontos biztonsági övet beszerelni, és a rácsnak sem kell olyannak lennie, hogy az veszélyhelyzet esetén gyors mentést tegyen lehetővé.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.