BKK

Szoftverfrissítés a jegyautomaták eltömítése ellen

Szoftverfrissítéssel próbálja értelmetlenné tenni a jegyautomaták pénzvisszaadó nyílásainak eltömítését a BKK.

2015.07.21 09:53Havariapress
bkk.hu

A BKK Zrt. folyamatosan fejleszti a jegy- és bérletkiadó automaták biztonságát, ezért szoftverfrissítést végeznek a héten minden jegyautomatánál annak érdekében, hogy megakadályozható legyen, hogy a visszaadó nyílás eltömítése által illetéktelenek kezébe kerüljön a visszaadandó összeg.

Az üzemeltetővel közösen kidolgoztak egy megoldást, amelynek lényege, hogy amennyiben az automata által visszajáróként kiadott összeget az ügyfél nem tudja elvenni, mert a kiadó nyílást eltömítették, akkor 40 másodperc eltelte után a készülék a pénzt visszahúzza. Mivel a visszahúzás következtében a kiadott bankjegy illetéktelen kezekbe nem kerülhet, így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadó nyílását.

Mostantól valamennyi automata képfelvételeket is készít, megkönnyítve a nyíláseltömítők azonosítását.

Az automata képernyővédőjét is frissítik, ott is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg.

A BKK azt reméli, hogy az intézkedésnek köszönhetően az ilyen típusú visszaélések száma jelentősen csökkenni fog. A tapasztalatok összegyűjtése után a BKK kész további fejlesztéseket végrehajtani annak érdekében, hogy az ilyen jellegű visszaélések megszűnjenek. A feltárt esetek kárértékeit a BKK összesítette és a Fővárosi Főügyészség felé június végén megtette a feljelentést, rongálás miatt.

A BKK továbbra is javasolja: aki biztonságosabb vásárlás érdekében aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a bankjegykiadó nyílást, mely az automata jobb oldalán az érme és jegykiadó tálcával egy magasságban található. Azok, akiknek a visszajáró összeget az eltömítések miatt az automata nem tudta visszaadni, a készüléken található segítség-gombot használják, megnyomásával ugyanis a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, telefonos menürendszer végighallgatása nélkül.

Az esetleges kárigényeket a BKK Ügyfélszolgálatán jelezhetik, az ügyfélpanasz kivizsgálása után a BKK minden - jogos kárigénnyel fellépő - ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.