Jövő áprilisig meglesznek az eredmények

Rendben lezajlott a kompetenciamérés az iskolákban

A mérés célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése függetlenül attól, hogy a tanuló ezeken a területeken gyengébb vagy erősebb képességű.

2015.05.27 17:07MTI

Rendben lezajlott az országos kompetenciamérés az iskolákban szerdán délelőtt - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerdán az MTI-vel. Az országos elemzést 2016. április 29-ig hozzák nyilvánosságra.

A mérésben az ország szinte összes iskolájában - 2872 iskola 3589 telephelyén - 268.609 diák vett részt a hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon. A mérés - a sajátos nevelési igényű tanulók egy szűk csoportját kivéve - az adott évfolyamokon minden tanuló számára kötelező.

A mérés célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése függetlenül attól, hogy a tanuló ezeken a területeken gyengébb vagy erősebb képességű. A feladatok között ezért nagyon könnyű és nehezebb feladatok is voltak, így viszonylag pontosan össze lehet hasonlítani a tanulók képességeit. Az ország minden tanulója ugyanazt a tesztfüzetet oldotta meg, így nem meglepő, hogy míg egyes tanulók nehéznek találják, mások szerint túlságosan könnyű - írták.

Kitértek arra is, hogy a rendszer része a tanulók szociokulturális hátterét felmérő Tanulói kérdőív, melynek kitöltése a mérési eredmények értékelésének szempontjából rendkívül fontos, ám a tanulók és szüleik számára önkéntes. A kérdőív célja, hogy országosan és iskolai szinten egyaránt elemezni lehessen a tanulók szociokulturális háttere és a mért teljesítmény közötti összefüggést - rögzítették.

A közleményben tudatták: az Oktatási Hivatal 2016. február 29-ig készíti el az országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket, amelyeket elküld az intézmények vezetőinek, a fenntartóknak és a honlapján nyilvánosságra hozza. Az országos elemzést az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2016. április 29-ig hozza nyilvánosságra a kormányzati honlapon.

A mérés eredményei alapján az iskolák igazgatói intézkedési tervben határozzák meg a pedagógiai munka fejlesztése érdekében teendő lépéseket.

A magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, és mára Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon - olvasható a közleményben.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.