Az ellen nem véd!

Új szemlélet a fogyasztóvédelemben

Szorosabbra fűzi az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot az NFM.

2014.08.23 09:55MTI
Forrás: Wikipedia

Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) létrejött fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság vezetője közölte: kilenc minisztérium szakmai felügyelete alatt tíznél is több fogyasztóvédelmi jogkörrel felruházott állami szerv működik, de a szakterület kiemelt szerve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), illetve az alá tartozó 19 megyei felügyelőség, amelyek átkerültek a nemzetgazdasági tárcától az NFM-hez.

A fejlesztési minisztériumnál jelenleg készül a fogyasztóvédelem irányait a 2014-2018-as időszakra meghatározó előterjesztés, ebben egyebek mellett áttekintik a szakterületet érintő kérdéseket, törvényeket; a dokumentum várhatóan ősszel kerül a kormány elé - hangsúlyozta.

Koszorús László beszámolt arról is, hogy a helyettes államtitkárság hamarosan intenzív kampányt indít a fogyasztók tudatosabbá válása érdekében, hiszen "a vásárlói kultúra fejlesztése az egész társadalom számára fontos, nemzetgazdaságilag sem elhanyagolható érdek". A kampány során egyebek mellett a vásárlás előtti alaposabb tájékozódásra kívánják felhívni a figyelmet.

Erősíteni szeretnék a fogyasztóvédelmi civil szervezeteket, amelyek többek között a nyugdíjasklubokba is eljutnak, az idősebb korosztály ugyanis kiszolgáltatottabb, esetükben gyakoribbak a fogyasztóvédelmi problémák. Felvették a kapcsolatot a közoktatási államtitkársággal is, hogy már iskoláskorban elkezdődhessen a fogyasztói tudatosságra nevelés - ismertette.

Koszorús László arról is beszámolt, hogy a minisztériumban különös figyelmet fordítanak olyan mindennapi ügyekre is, amelyek például a mobilkommunikációs és a televíziós szolgáltatási szerződéseket, vagy a MÁV tisztasági szabályzatát érintik.

A helyettes államtitkár kiemelte: hamarosan megújul az NFH honlapja, "egyszerűbben, de hatásosabban szeretnék tájékoztatni a fogyasztókat, a különböző szolgáltatásokat igénybe vevőket az őket közvetlenül érintő témákról". A fogyasztóvédelmi hatóság két laboratóriumában pedig a jövőben jelentősen több terméket vizsgálnak, tesztelnek majd, hogy minél szélesebb körről kapjanak tájékoztatást a vásárlók.

A hatóság megjelenik olyan népszerű kommunikációs felületeken is, mint a Facebook - és hamarosan a Twitter -, a közelmúltban letölthetővé vált, fogyasztóvédelmi tájékoztatásra szolgáló mobil-applikáció mellett pedig továbbiakat is fejlesztenek.



A tervek szerint a fogyasztóvédelmi hatóságot megerősítik, a békéltető testületeket pedig olyan intézkedésekkel segítik, amelyek hatékonyabbá teszik a munkájukat - mondta el Koszorús László, hozzátéve, hogy már vizsgálják ennek jogszabályi lehetőségeit.

Évente mintegy 100 ezer panasz érkezik a fogyasztóvédelmi hatósághoz, ennek 20-25 százaléka a közüzemi díjakkal, illetve a számlák értelmezésével kapcsolatos, ezért a rezsipontokra az eddigieknél is több figyelmet fordítanak majd.

A fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság munkatársai a tervekről a következő hetekben személyesen tájékoztatják a fővárosi hatóság és a 19 megyei felügyelőség vezetőit. Az első találkozó Nyíregyházán volt, a következő pedig augusztus 26-án Veszprémben lesz.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.