Pesti Imre személyesen fogadta

Kormányablak elé járult a tízezredik ügyfél Budapesten

A fővárosi kormánymegbízott közölte: tízezer ügyfelet fogadott a négy budapesti kormányablak január óta.

2011.11.11 10:54MTI

Pesti Imre a XI. kerületi, Bartók Béla úti intézményben személyesen fogadta a tízezredik ügyfelet.
   
A kormányhivatal vezetője és Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) államtitkára a sajtótájékoztatón egyebek mellett arról beszélt, hogy a kormányablakokban a polgárok már nemcsak hivatalos ügyeiket intézhetik, hanem akár tájékoztatást is kérhetnek arról, hogyan kerülhetnek ki devizahitel-tartozásból.
   
Szabó Erika közölte: a cél az, hogy 2013-ra valamennyi - addig kialakítandó - járási székhelyen működjön ügyfélkapu, ahol az emberek egy helyen, úgynevezett egyablakos rendszerben intézhetik majd ügyeiket.
   
Mint mondta, ez azt jelenti, hogy nem lesz külön földhivatali, munkaügyi, nyugdíjbiztosítási ügyfélszolgálat, hanem mindent egy helyen lehet majd intézni a kormányablakoknál, az ország mintegy 300 pontján.
   
Az államtitkár a területi közigazgatás átalakítását történelmi léptékűnek nevezte, és arról beszélt, több ezer munkatársukat folyamatosan képzik, hogy azok minden ügy intézéséhez értsenek.
   
Szabó Erika elmondta, hogy országosan 193 ezer ügyfelük volt eddig a kormányablakoknak, és várhatóan a jövő héten fogadják a kétszázezredik ügyfelet, akit Kecskeméten köszöntenek majd a mostanihoz hasonló ünnepélyes keretek között, egy oklevél és az alaptörvény egy példányának átadásával.
   
Pesti Imre a sajtótájékoztatón ismertette a Változatos megyéink az Európai Unióban című képzőművészeti pályázat eredményét, és bemutatta a Bartók Béla úti kormányablakban elhelyezett, "Nem hivatalos labirintus" című, kormánymegbízotti díjban részesült alkotást.
   
A január 3-án megnyitott kormányhivatalok - az úgynevezett integrált ügyfélszolgálati irodák - hétköznap reggel 8 és este 8 óra között állnak nyitva az ország 29 pontján. A kormányablakokban az ügyintézés mellett általános tájékoztatást is kérhetnek a polgárok egyéb hatósági ügyekben is, továbbá a kérelmek és formanyomtatványok kitöltésében is segítséget kaphatnak. Itt meggyőződhetnek például arról, hogy a munkáltató teljesítette-e bejelentési kötelezettségét, de meg lehet ismeri az ingatlan-nyilvántartási adatokat is.

A kormányablak központi telefonszáma (1818) a nap 24 órájában hívható.
   
A kormányhivatalok a legutóbb október 17-én, 31 újabb ügyfajtával 61-re bővítették ügykörüket, így azóta már TAJ-kártya igénylését vagy őstermelői igazolvány kiváltását célzó kérelmet is be lehet adni, és fogyasztóvédelmi panaszokat, közérdekű bejelentéseket is lehet tenni.
   
A fővárosban a legnagyobb forgalmat bonyolító, Bartók Béla úti kormányablak specialitása, hogy az intézményben napi 8 órában jeltolmács dolgozik, segítve a siket ügyfelek ügyintézését.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.