"12H Hungary" a Hungaroringen

Hazai pályán versenyez a BMW Team Hungary with EfficcientDynamics

Október 9-10-én második alkalommal rendezik meg a 24H sorozat magyarországi futamát a Hungaroringen, "12H Hungary" címmel, amelyen rajthoz áll a nürburgringi 24 órás megbízhatósági versenyen helytállt BMW Team Hungary with EfficientDynamics is.

2009.10.02 09:30ma.hu

A magyarországi BMW leányvállalat által indított csapat azonos felállással indul az ingyenesen megtekinthető, egésznapos futamon, tagjai így ismét Palik László, Vida János, Walter Csaba és Wéber Gábor lesznek. Az autó is azonos: a BMW Team Hungary with EfficientDynamics ismét azzal a 245 lóerős, ötajtós BMW 120d versenygéppel vág neki a küzdelmeknek, mint amellyel a csapat tagjai korábban már több figyelemreméltó sikert is elértek.

Walter Csaba például a tavalyi 12H Hungary futamon kategóriagyőzelmet szerzett a Schubert Motorsport színeiben, illetve Wéber Gábor a májusi nürburgringi versenyen a 120d által valaha mért leggyorsabb köridőt futotta a Nordschleife-n, hozzásegítve ezzel a BMW Team Hungary with EfficientDynamics csapatot a kategória ötödik helyezéséhez.

A csapat tagjai sok éves versenyzői tapasztalattal rendelkeznek, a 29 éves Walter Csaba például korábban a Schubert Motorsport-tal, 2009-től pedig az Alpina csapat színeiben az FIA GT3 Európa Bajnokságban versenyzik.

Az Alpina 20 év után idén tért vissza a versenysportba, Walter ott egy 530 lóerős, 725 Nm nyomatékkal rendelkező, 1350 kg-os BMW Alpina B6 GT3 versenyautóval versenyzik a neves német versenyzőnő, Claudia Hürtgen oldalán. A versenyre ellátogat az Ausztriában élő Dr. Anisits Ferenc, a BMW dízelmotorok világhírű fejlesztőmérnöke is, aki annak idején a nürburgringi 24 óráson bizonyította be, hogy a dízelhajtású versenyautók is versenyképesek, sőt kisebb fogyasztásuknak köszönhetően legyőzhetik a benzines riválisokat.

A BMW 1998-ban aratta történelmi győzelmét: első dízel meghajtású autóként ekkor nyerte meg a nürburgringi 24 órás versenyt egy BMW 320d, amelyet Dr. Anisits Ferenc és csapata készített fel a megmérettetésre. A magyar mérnök összesen tizenöt új BMW motortípus kifejlesztését irányította, amelyek legyártott példányszáma meghaladja a két és fél milliót. Az Anisits Ferenc által lefektetett körfolyamat-számítás egyenlet a mai napig szerepel az egyetemek tananyagai között, illetve alkalmazzák világszerte.

Az elektronikus dízelszabályozás nagy szériában történő bevezetéséért 1995-ben neki ítélték az Erst-Blickle nemzetközi innovációs díjat és a felső-ausztriai kormány, valamint Steyr városa is kitüntette a helyi ipar fejlesztésében végzett eredményeiért, Szolnok város pedig díszpolgárává választotta.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.