Közlekedés
KBSZ: műszaki hiányosságok is hozzájárultak a tavaly decemberi metróbalesethez
A két vonat összeütközött, a balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két szerelvény jelentősen megrongálódott.
2017.12.20 22:30MTIA Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) megállapítása szerint a sínek csúszóssága és a 2-es metró Alstom Metropolis szerelvényeinek műszaki hiányosságai is hozzájárultak a tavaly decemberi metróbalesethez, amelynek során két szerelvény összeütközött a Pillangó utcai állomáson. A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen könnyebben megsérültek.
A szervezet honlapján közzétett végső jelentés szerint a tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszóssá váltak, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést, ezért a vonat kerekei megcsúsztak.
A két vonat összeütközött, a balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két szerelvény jelentősen megrongálódott.
A baleset következtében a KBSZ megállapítása szerint élet- és balesetveszély alakult ki, a tömegszerencsétlenség bekövetkezését az akadályozta meg, hogy az érkező szerelvény már távolról elkezdett fékezni, így a viszonylag alacsony sebességű ütközés energiáját az ütköző- és vonókészülékek nyelték el, a kocsik nem érintkeztek.
A szervezet szerint a balesettel közvetetten összefüggésbe hozható az is, hogy a metró szabályrendszere nem tartalmaz előírásokat a rendkívüli időjárás esetén történő közlekedés lebonyolítására és a vezetők nem rendelkeztek elég kézi vezetési rutinnal.
A KBSZ ezért azt javasolja a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást, dolgozza ki a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait, és dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának növelésére és szinten tartására.
Az MTI megkeresésére a BKV az ügyben későbbre ígért tájékoztatást.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 1:30 Esküt tettek Tatán a PzH 2000 önjáró lövegek kezelői
- 0:30 BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- 23:30 A L'Oréal 8,3 százalékkal növelte árbevételét az első negyedévben
- 22:30 Az év végig megkétszerezi napenergia-termelő kapacitásait a Budapesti Közművek
- 21:30 Bakondi György: a migrációs paktum kudarcra van ítélve
- 20:50 Kizuhant egy hároméves kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
- 19:44 Az EU szankciókat vezet be szélsőséges izraeli telepesek ellen Ciszjordániában
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06