Mérleg

A Suzuki előretört a magáneladásokban

A Suzuki 10,55 százalékos piaci részesedést ért el az idén júliusban a magyarországi újautó-piacon, vevőinek 55,8 százaléka magánszemély volt, amit a cég főként az Esztergomban gyártott új Vitara sikerének tulajdonít.

2015.08.05 05:30MTI

A Magyar Suzuki Zrt. hétfőn közleményben tájékoztatta az MTI-t arról, hogy júliusban magyarországi márkakereskedői hálózata 740 gépkocsit értékesített, a januártól július végéig tartó időszakban pedig 3609 darabot. Júliusban már a magánvevők 55,8 százalékot, a flottavásárlók 44,92 százalékos arányt képviseltek az értékesítésben.

A magyar újautó-piacon a márkáknál jellemzően 70-80 százalék a flottaértékesítés aránya.

A magánvásárlások erősödését az új Vitara alapozta meg, a szabadidőautó sorozatgyártása az idén márciusban indult Esztergomban. A modell a SUV-osztályban júliusban 425 eladott autóval már megszerezte az elsőséget a márkák között. A Magyar Suzuki korábban bejelentett terve szerint 70 ezer Vitarát gyárt már az első évben a hazai és külföldi piacra.

Tavaly a teljes évben 4735 Suzuki kelt el a magyar piacon. A flottaeladások az összes értékesítés 62 százalékát tették ki ekkor, míg a magánvásárlások 38 százalékot. A cég korábbi tájékoztatása szerint a magyarországi eladások 98 százaléka 2014-ben esztergomi gyártású jármű volt.

A vállalat magyarországi márkakereskedői hálózata 77 tagú.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.