Goodyear
Újgenerációs gumiabronccsal készülnek a télre
Az abroncsot úgy tervezték, hogy változó körülmények közt is alkalmas legyen használatra, hideg száraz napokon, nedves, latyakos körülmények között és hóban egyaránt.
2014.10.01 11:51MTITöbb mint kétéves fejlesztés eredményeként a Goodyear gumiabroncsgyártó a 2014-es téli szezonra piacra dobta kilencedik generációs téli abroncsát, az UltraGrip 9-et (UG9), amelyet a Goodyear luxemburgi innovációs központjában mutattak be.
Az új abroncs a Goodyear UltraGrip 8-as modelljét váltja, amelyet az elmúlt három évben több mint hétmillió járműre szereltek fel. A kilencedik generációs UltraGrip abroncs 33 különböző méretben, 14-16 colos kiszerelésben kapható, mellyel a gyártó a kis és közepes méretű gépjárművek tulajdonosait célozza meg.
Az UltraGrip 9-es modellje a prémium márkás téli abroncsok kategóriájába tartozik. Az abroncsot úgy tervezték, hogy változó körülmények közt is alkalmas legyen használatra, hideg száraz napokon, nedves, latyakos körülmények között és hóban egyaránt.
"Európában a téli hónapokra a változó időjárási körülmények jellemzők. Nekünk is olyan abroncsokat kell kínálnunk, amelyek azon túl, hogy kiváló teljesítményt nyújtanak havas utakon, a latyakkal, és a bizonyos napokra jellemző nagy mennyiségű vízzel is megküzdenek" - mondta Fabien Desarcon, a Goodyear EMEA termékmarketing-igazgatója.
Az UG9 elődjéhez képest jobb teljesítményt nyújt havas utakon, mert futófelületi mintázatának mikro-mintaárkait és peremeit úgy alakították ki, hogy megegyezzenek az abroncs talajjal érintkező felületének mintáival, függetlenül a végrehajtott manőver fajtájától.
A fogyasztók az UG9 "TOP" mutatója segítségével követhetik nyomon az abroncs kopását, a futófelületbe épített hópehely minták formájában. Amikor a gumiabroncs eléri a 4 milliméteres futófelületi mélységet, a hópelyhek is lekopnak, jelezve, hogy az abroncs használata már nem javasolt téli viszonyok között.
A Goodyear több mint két évig fejlesztette új téli abroncsát. Az általános jogszabályi előírásokon túlmenően a terméknek több mint 50 kritériumnak kellett megfelelni.
Az UG9-ből mintegy 3000 prototípus abroncsot építettek négy fejlesztőüzemben, köztük a luxemburgi létesítményben, a lengyelországi Debicában, illetve a szlovéniai Sava üzemben is. Összesen 70 abroncsspecifikációt értékeltek ki, 30 átépítést hajtottak végre, 14 dizájnkombinációt teszteltek és vetettek össze 9 versenytárs termékkel.
Hét alkalommal tesztelték a téli abroncsokat különböző finnországi, franciaországi, svájci és új-zélandi pályákon és tesztelő terepeken. A Goodyear luxemburgi Innovációs Központjában tartott gépi tesztelésekkel együtt az abroncsot több mint hatszázszor tesztelték.
A Goodyear magyarországi képviselője a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 2:30 ÉKM: már több mint 7 millió vármegye- és országbérletet adtak el
- 1:30 Profession.hu: globálisan a munkavállalók 23 százaléka keres külföldön állást, a magyaroknak 15 százaléka
- 0:30 Szeptemberben Szegedre érkeznek a világ legjobb hőlégballonosai
- 23:30 Bakondi György: az unió migrációs politikája ellentétes az európai emberek érdekeivel
- 22:30 Czomba Sándor: már fél éve folyamatosan emelkedik a reálbér
- 21:30 Több mint 170 ezer külföldi is szavazhat az önkormányzati választáson
- 20:07 Újabb túszvideót mutatott be a Hamász
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06