Elegancia és temperamentum

Itt az új Lancia Delta

A Delta a Lancia márka második évszázadának első, minden ízében új gépkocsija. Teljesen egyedi formaterve messzemenőkig igazodik a márka innovatív szelleméhez.

2008.05.28 13:50ma.hu

Termékjellemzőiben, illetve a 2008 közepére várható piaci bevezetést előkészítő nemzetközi fejlesztőmunkában egyaránt fordulópontot képvisel a Lancia történetében, és így jelentős szerephez jut a márka stratégiai terveiben. 

Az első változás („delta”) azon képességben nyilvánul meg, ahogyan a Lancia hagyományos eleganciája harmonikus egységet alkot az eredeti szerkezeti megoldásokkal, így a sportautók vakmerő személyisége első ízben társul a limuzinok által nyújtott kényelemmel. 

A Lancia formatervező központja (Centro Stile Lancia) által megálmodott új Delta a „legnagyobb” Lanciák – az Aprilia, az Appia, a Fulvia, a Beta, a Prisma, a Dedra és a Lybra – hagyatékát örökíti át a jövőbe. Ismét előtérbe kerül a márkánál a középkategóriás polgári autó. A Delta 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,5 méter magas. Ezek a méretek, a mintegy 2,7 méteres tengelytávval párosulva egészen kivételes utastéri komfortot eredményeznek a kategóriában. 

Az oly kívánatos olasz exkluzivitás legtökéletesebb kifejezési formájaként a Lancia Delta utastere valódi nappali szobává alakul át, amely különleges atmoszférát teremtve stílusos, kényelmes környezetben várja az utasokat, miközben a legmagasabb szintű technológiát képviseli.


A Lancia Delta még motorjaiban és mechanikus alkatrészeiben is legfontosabb értékeit – az eleganciát és temperamentumot – tükrözi. Benzines és dízelmotorjainak dinamikája az innovatív megoldásokban éppúgy tetten érhető, mint magas teljesítményűkben. 

Az összes motor turbófeltöltőt kapott, és mindegyikhez hatfokozatú (manuális, automata vagy robotizált) sebességváltó kapcsolódik. A Lancia Delta bevezetésekor három motorral lesz kapható: 1,4 literes TurboJet benzinmotor 120 vagy 150 lóerővel, valamint az 1,6 literes 125 lóerős MultiJet turbódízel (Euro 5), amelyhez fejlett robotizált sebességváltót is társítunk. 

A későbbiekben két további motor csatlakozik a kínálathoz: a 2,0 literes MultiJet 165 lóerővel, illetve az 1,9 Twinturbo MultiJet 190 lóerővel. Végezetül egy vadonatúj innovatív motor teszi teljessé a választékot: a 200 lóerős 1.8 Di Turbojet (a közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motorhoz modern, hatfokozatú automatikus sebességváltó csatlakozik). Mindhárom motor teljesíti az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát, segítségükkel a Lancia új technológiai mércét állít fel az iparágban.


Az autó formájában és a felhasznált anyagokat tekintve egyaránt elegáns, ráadásul ugyanez mondható el a külvilággal ápolt kapcsolatáról. Ami a környezetet illeti, a dízelmotorok alkalmazásával a Lancia Delta máris felkészült a jövőben bevezetésre kerülő Euro 5-ös emissziós korlátozásokra. 

Ez pedig újabb előnyt jelent a konkurenciával szemben. A motorok teljesítményét mechanikusan tesztelik, komfortjukat és viselkedésüket a kategóriában egyedülálló technológiai megoldásokkal optimalizálják. Elsőként a továbbfejlesztett ESC (elektronikus menetstabilizáló) az eddigi rendszerekhez képest számos új, fontos funkcióval bővült. Ilyen az LTF (Linearization Torque Feedback, linearizációs nyomaték visszajelzés), amely érezhetően javítja a kanyarvételi kezelhetőséget, különösen nagy sebességnél, vagy az innovatív TTC (Torque Transfer Control, nyomatékátviteli szabályozás), amely elektronikus úton szimulálja az önzáró differenciálművet, ezáltal ívmenetben javítja a tapadást, érezhetően mérsékelve az alulkormányozottságot és dinamikusabb vezetést engedélyezve.
 
Említést érdemel, hogy az innovatív ESC szabályozórendszer mindig diszkréten avatkozik közbe, hála a DST (Drive Steering Control, hajtási kormányzásvezérlés) rendszernek. Az „aktív elektronikus kormány” maga hajtja végre a szükséges módosításokat, és csúszós útfelületen ellensúlyozza a túlkormányzottságot. 

A műszaki fejlesztéseknél maradva a Lancia Delta SDC (Synaptic Damping Control, szinaptikus csillapítás-szabályozás) rendszerű felfüggesztése egyfelől megkönnyíti a fokozatváltásokat, és különösen egyenetlen útfelületen javítja az ütések szűrésének hatékonyságát, másfelől még élvezetesebb vezetést tesz lehetővé azáltal, hogy minden körülmény között javítja az úttartást (a rendszer az útfelület és a vezetési stílus függvényében aktívan szabályozza a stabilitást).


A technológiai seregszemlét az SPS félautomata parkolórendszer teszi teljessé. A rendszer csupán a kormányzás feladatát vállalja át, a vezető a gyorsítás és fékezés kontrolljával végzi el a parkolás műveletét. Összességében mindezen megoldások leegyszerűsítik, ugyanakkor élvezetesebbé is teszik a vezetést, olyannyira, hogy (mindent egybevéve) az autó minden aspektusára kiterjedő „VIP vezetés” koncepció szerves részét alkotják. 

Az egyediséget nagyra értékelő, igényes ügyfélkörnek szánt új Delta a stílusos eleganciát értékes anyagokkal és részletekre történő figyelemmel társítja, nem feledkezve meg mindazon újításokról és sportos jellemzőkről, amelyek az elmúlt több mint egy évszázad során mindig is jellemezték a Lancia márkát. A modell exkluzivitása pontosan a színek, anyagok és kárpitok sajátos kombinációjából fakad. Ennek köszönhető, hogy az ügyfelek több mint ezerféle módon alakíthatják ízlésükhöz az autót. 

Ezt a hihetetlen választékot három kiviteli szint, négyféle különböző üléskárpit, három belső színvilág, ötféle könnyűfém keréktárcsa, 12 karosszériaszín, valamint 12 kéttónusú utastér kombinációja adja ki. Ezért aztán bármilyen nagyságú testre szabásban gondolkozunk is, a Lancia Delta mindenképpen lenyűgöző és eredeti autó marad, amely teljes mértékben tiszteleg a világhírű olasz elegancia előtt. 

Az új modellel egy fontos Lancia hagyomány születik újjá: a kontrasztokkal való játék, a részletek és a kézi mestermunka jelentőségének kihangsúlyozása, a kívánatos teljesítményt kínáló belső terek – és a különböző kiviteleknek hála, mindezt a létező legváltozatosabb módokon alakíthatjuk ízlésünkhöz. Ezért aztán a Lancia Delta minden példánya egy hamisítatlan „testre szabott” öltöny.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.