Reklámadó

Megteszi a tiszteletkört Áder körül az RTL csoport

A reklámadó bevezetését a kormánypárti többség és az ellenzéki szélsőjobboldal kísérletének tartják arra, hogy ellehetetlenítsék a magyar médiapiac legnagyobb szereplőjét.

2014.06.13 12:27MTI

Levélben fordult Áder János köztársasági elnökhöz az RTL csoport, azt kérve az államfőtől: ne írja alá a reklámadóról szóló törvényt, mert az szerintük "sérti közösen vallott európai értékeinket, így elsősorban a sajtószabadságot és a versenysemlegességet".

A Luxemburgban íródott levelet - amely szerdai keltezésű, de a tévétársaság pénteken tette közzé a sajtó informálására fenntartott oldalán - Guillaume De Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatója és Andreas Rudas, az Magyar RTL Zrt. igazgatóságának elnöke írta alá.

Abban a reklámadó bevezetését a kormánypárti többség és az ellenzéki szélsőjobboldal kísérletének tartották arra, hogy ellehetetlenítsék a magyar médiapiac legnagyobb szereplőjét.

Aggályosnak tartják, hogy költségvetés szempontjából minimális reklámadó csaknem felét társaságuknak kell megfizetni, miközben részesedésük a teljes reklámpiacból nagyjából 15 százalékos. Azt is írták: az RTL Magyarország már ma is nagyobb összeggel árul hozzá a közteherviseléshez, mint a reklámadóból várt állami bevétel.

Kifogásolták azt is, hogy a jogszabályt az Országgyűlés társadalmi vita vagy szakmai egyeztetés nélkül, a teljes magyar kommunikációs szakma ellenzése mellett fogadta el.

Azt írták, az RTL 17 éve van jelen Magyarországon, és nemcsak a magyar médiapiac legnagyobb szereplője, de egyben legjelentősebb külföldi befektetője is. Emlékeztettek: bő két éve hét kábelcsatornát is vásároltak, ezzel a Magyarországon megtermelt nyereségük igen komoly részét a magyar piacba forgatták vissza. Hozzátették: tizenöt éve a magyar televíziós piac legnézettebb szereplőjeként működnek.

Az Országgyűlés által szerdán elfogadott jogszabály értelmében a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben a médiavállalkozásoknak, kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak, az internetes reklámok közlőinek. A jogszabály különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos, 20 milliárd forint felett azonban már 40 százalékos adót kell fizetni.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.